Noaptea, ca hoții, oamenii lui Nicușor Dan ne-au tăiat cablurile de internet. Edilul a crezut că pedepsește companiile responsabile
- Simona Ionescu
- 19 octombrie 2023, 16:35
Incompetența și încălcarea legilor nu-i nicio noutate în vremurile de azi, nici chiar la nivelul instituțiilor. Dar ce vină avem noi, contribuabilii, abonații la niște servicii plătite? N-am reușit să am un răspuns cât de cât digerabil la această întrebare, după ce aseară, la ora 23.00, m-am trezit cu netul tăiat.
Nu este vorba doar de mine, care la acea oră îmi scriam editorialul săptămânal. Ci de toți vecinii de pe stradă care avem abonamente pentru internet la Orange și Vodafone. Posibil ca unii să aibă și abonament tv, n-am mai întrebat asta fiindcă problema mea arzătoare este legată de rețeaua de net. Jurnaliștii pun știri pe site-uri la orice oră din zi și din noapte, sunt clinici medicale care funcționează non-stop, farmacii sau alte servicii care utilizează internetul și la miezul nopții.
Cum să nu știe primarul Nicușor Dan că dacă dă ordin să se taie cablurile de pe stâlpi, acești abonați fără vină trebuie să fie anunțați prin comunicate de presă, prin vreo intervenție la televizor, prin orice mijloc găsește? Inspectorul lui, care a venit cu oameni și mașină cu scară, ne-a spus că el a primit ordin, îl execută și că primăria nu are resurse ca să facă anunțuri către populație.
Păi da, populația e bună doar la vot, atunci cei care vor scaunul de primar anunță câte-n lună și în stele! Pe Nicușor Dan nu l-a durut gura și nu i-au picat afișele când anunța că fiecare bucureștean va avea 1.400 de euro net și apă caldă la duș.
Noaptea, ca hoții, oamenii lui Nicușor Dan ne-au tăiat cablul de internet
Să fie foarte clar. Nu-l învinovățesc pe Nicușor Dan decât că a acționat „noaptea, ca hoții”, un slogan îndrăgit de el și uzitat de susținătorii lui în vremurile în care alții chinuiau bucureștenii. Dar să nu prevezi că, vrând să pedepsești niște companii furnizoare de internet, tv și telefonie, lovești în cetățenii care își plătesc abonamentele și le iei brusc dreptul de a beneficia de servicii, este incompetență sau e nesimțirea că nu-ți pasă de victimele colaterale.
Iar acum să vă spun și ce au făcut mărețele companii, care trebuiau să respecte legea și să nu-l facă pe primar să dea ordinul de acțiune la miezul nopții.
Nepăsare totală la Orange
Orange, Vodafone și Digi trebuiau să-și trimită oamenii să bage cablurile de pe stâlpi prin rețeaua subterană, rețea care, pe strada noastră, este gata din luna mai. Săptămâna trecută, angajații Digi au venit dimineața și au făcut operațiunea, dar ne-au anunțat că va dura circa o oră. Noi avem doar cablu tv la Digi, iar internetul am ales să rămână la Telekom, devenit între timp Orange. Proastă idee.
După cum am constatat, Orange și Vodafone n-au ținut cont de somațiile primarului Nicușor Dan și n-au venit să-și îngroape cablurile, o operațiune simplă. Și nici nu și-au anunțat abonații că e posibil ca să rămână fără net și tv fiindcă angajații lor sunt ocupați cu orice altceva decât să bage cabluri ca ața prin ac.
Azi-noapte, când am sunat la Reclamații-clienți, o doamnă ne-a zis că nu are cum să rezolve sesizarea. În această dimineață, când admiram cum își fac treaba angajații de la Vodafone spre bucuria vecinilor abonați la această companie, a fost sunat soțul de un bărbat de la Orange. I-a spus că l-a apelat în urma sesizării din noapte și a vrut să afle despre ce e vorba. Răspunsul său? N-are cum să ne ajute fiindcă el e de la „serviciul național” și nu se ocupă de cablaje. Cum s-ar zice, și-a făcut datoria de a apela clientul și gata! Iar echipa de la Orange nu și-a făcut apariția pe stradă.
O aventură cu final nefericit, după cum se vede. Dar așteptăm, poate-poate vine cineva să ne redea netul în epoca digitalizării. Dar nu noaptea, ca hoții! Că nu ne place nici nouă.