Nici mașinile electrice nu sunt scutite de diverse escrocherii. Fiecare a șaptea mașină second hand are kilometrajul falsificat

Nici mașinile electrice nu sunt scutite de diverse escrocherii. Fiecare a șaptea mașină second hand are kilometrajul falsificat Mașini electrice. Sursa foto: Arhiva EVZ

Cumpărarea unei mașini second hand presupune riscuri deoarece sunt tot felul de capcane chiar şi atunci când vine vorba despre vehiculele electrice.

Un studiu realizat de carVertical arată că vehiculele electrice sunt predispuse la diverse escrocherii, inclusiv modificarea kilometrajul. Mai exact, fiecare a șaptea mașină second hand are kilometrajul falsificat.

Din păcate, orice vehicul electric poate fi supus fraudei privind kilometrajul deoarece folosesc aceleași contoare digitale de parcurs ca orice alt vehicul. De fapt, acele contoare digitale sunt mult mai ușor de modificat în comparație cu cele mecanice aflate în vehiculele mai vechi.

15,6% dintre vehiculele din Europa au un kilometraj  falsificat

Astfel, 15,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat înapoi. Ponderea vehiculelor electrice care se află în aceeași situație este similară – 13,4% din parcul auto electric european a avut odometrele modificate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Acest lucru sugerează că cei care cumpără vehicule electrice și pe combustibili fosili rulate se confruntă cu aproape același risc de a cădea pradă fraudelor ce vizează kilometrajul.

Ponderea vehiculelor electrice cronometrate este similară – 13,4% din toate mașinile electrice au avut odometrele modificate. Acest lucru sugerează că cumpărătorii de vehicule uzate electrice și pe combustibili fosili se confruntă cu aproape același risc de fraudă a kilometrajului, exact ca la mișinile vechi.

Odometrele manipulate ascund starea reală a bateriilor

Citirea odometrului este o operațiune necesară pentru a evalua starea unei mașini. Majoritatea producătorilor de vehicule electrice oferă o garanție de cel puțin 100.000 km pentru baterii. Cu toate acestea, de obicei ele pot dura mai mult de 320.000 km.

Kilometrajul unui vehicul poate ajuta la stabilirea stării bateriilor și la estimarea duratei de viață pe care o mai au. Problema este că nu vă puteți baza doar pe citirea kilometrajului, deoarece acesta poate fi falsificat, iar afișajul cu durata de viață a bateriei poate fi resetat.

Escrocii pot schimba valorile în câteva minute, ceea ce înseamnă că trebuie să luați măsuri de precauție suplimentare pentru a vă asigura că o mașină merită prețul cerut.

„În funcție de capacitate, înlocuirea bateriei poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumătate din valoarea unei mașini. Aceasta este cea mai scumpă parte a unei mașini electrice, deși, în general, vehiculele electrice sunt mai ieftin de întreținut în comparație cu vehiculele cu motoare cu combustie internă”, a declarat directorul de comunicații al carVertical.

Vânzătorii de mașini second hand pot obține mai mulți bani pe mașinile lor modificându-le kilometrajul, ceea ce înseamnă că fraudarea odometrelor nu va dispărea prea curând. Samsarii necinstiți de mașini se adaptează la noile tehnologii ale mașinile moderne, iar tendințele actuale arată că nici trecerea flotelor la motoare electrice nu va rezolva problema kilometrajelor date înapoi, informează mikebrewermotoring.com.