O primă încercare a eșuat la 1 februarie când cablurile cu care nava a fost prinsă s-au rupt parțial. Urmează etapa de ecarisare, când, în condiții de maximă protecție, cadavrele animalelor vor fi scoase și transportate spre incinerare.

Nava ”Queen Hind” a fost adusă la mal, cu o ușoare înclinare, fiind ancorată lângă barja semisubmersibilă GSP Bigfoot2. Ea va fi pregătită, de acum, pentru descărcare, spune Alin Vintilă, purtătorul de cuvânt al firmei care a câștigat contractul de dezeșuare, verticalizare, aducere la mal și ecarisare a vaporului.

Valoarea contractului, 4 milioane de euro. Serviciul de ecarisaj a fost subcontractat unei firme din Tulcea și dacă va mai fi necesar și unuia din Slobozia.

Având în vedere pericolul ecologic, trebuie lucrat în condiții strice, de maximăp securitate.  Transportarea cadavrelor către incinerare va fi realizată cu sprijin din partea jandarmilor și a poliției sanitar veterinare.

Între timp, autoritățile au efectuat măsurători și au luat probe pentru stabilirea gradului de poluare a apei din acvatoriul portului Midia. Valorile s-au incadrat in limitele normale.

Nava ”Queen Hind”, sub pavilion Palau, cu 22 de marinari sirieni în echipaj, încărcată cu peste 14.600 de ori, s-a răsturnat în dimineața zilei de 24 noiembrie 2019 in apropierea șenalului navigabil al portului Midia. Doar 250 de oi au putut fi scoase de pe navă, 170 reușind să supraviețuiască.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE