„Punțile suplimentare evident au o greutate care nu apare în niciun act, dar problema cea mare nu era greutatea lor sau a animalelor în plus, ci a apei care a intrat pe acele punți, a căror suprafață nu este cunoscută ca să poți estima greutatea apei pătrunse la bord. Greutatea pune probleme pentru că acele punți suplimentare sunt de la patru în sus”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul GSP Offshore, firma care se ocupă de ranfluara epavei.

Cel puțin încă trei punți suplimentare

„Existența acestor punți este confirmată și de un document, dar nu este un plan al navei cu aceste dimensiuni, ci doar o autorizație DSV care a apărut abia după ce am făcut noi publică existența lor”, a mai spus Alin Vintilă, Adăugând că, în acel document apar punțile 4a, 5a și 6a, ca intermediare la 4, 5 și 6”.

Ieri, s-a pompat apă până în jurul ore două dupăamiaza, datr poziția epavei nu s-a modificat pe masura apei scoase. Următorul pas era să se facă o inspecție suplimentară cu scafandrii pentru a vedea cum se prezintă corpul epavei rămas sub apă.

Scafandrii lucreză în interiorul epavei

S-au pompat circa 1500 de tone până acum, însă epava ia apă prin alte deschideri neidentificate până în prezent făcând ușurarea în greutate nesemnificativă. „Acum scafandrii vor verifica din nou corpul epavei și vor obtura eventualele deschideri ale punților 4 și 5 în zona pupa”, a  mai declarta Alin Vintilă. Astăzi, s-a adus o încă o pompă de 1300 mc pe oră, pe lângă cele patru prezente la locul naufragiului, iar scafandrii vor rămâne în interiorul epavei pe timpul pompării ca să observe ce se întâmplă cu apa.

Te-ar putea interesa și: