Moşu’ şi-a strâns cadourile în depozitele Amazon

Moşu’ şi-a strâns cadourile în depozitele Amazon

Un sfert din vânzările anuale ale celui mai mare magazin on-line din lume sunt realizate în luna decembrie.

Patru miliarde de dolari. Aceasta este valoarea estimată a vânzărilor care vor fi realizate de Amazon.com, cel mai mare magazin on-line din lume, în luna decembrie. Cărţi, DVD-uri, electronice şi bunuri de larg consum, toate sunt înghesuite în cele treizeci de depozite amplasate în Statele Unite, Europa şi Asia ale retailerului şi aşteaptă să plece către clienţii din toată lumea. Zilnic, circa 50 de milioane de vizitatori intră pe site-ul Amazon, iar în perioada de dinaintea Crăciunului se realizează mai bine de un sfert din totalul vânzărilor anuale.

În Statele Unite, se dă start la achiziţia de cadouri în prima luni de după Ziua Recunoştinţei (26 noiembrie, anul acesta - n.r.), denumită şi „Cyber Monday“ (lunea virtuală - n.r.). În mai puţin de treizeci de zile, vânzările magazinelor on-line americane vor atinge 31 de miliarde de dolari, în creştere cu aproape 20% faţă de anul trecut, potrivit estimărilor companiei de consultanţă eMarketer, citată de Reuters.

Criza dot-com-urilor din 2000, generată de supraevaluarea acţiunilor companiilor cu afaceri pe internet, a dus la dispariţia mai tuturor magazinelor care vindeau exclusiv on-line.

Cu puţine excepţii, aşa cum este Amazon, vânzările pe internet continuă să fie dominate de paginile web ale retailerilor tradiţionali, aşa cum sunt Wal-Mart, Circuit City, Best Buy şi Target. Aşa se explică faptul că mai bine de 10% din totalul vânzărilor în perioada Crăciunului sunt realizate de un singur jucător, Amazon. Afacere cu cărţi, începută în garaj

Amazon a fost fondat în 1994 de Jeff Bezos, a cărui avere este estimată astăzi de „Forbes“ la 4,4 miliarde de dolari. După tipicul oricărei afaceri americane de succes, a început într-un garaj din Statele Unite. La început, vindea doar cărţi, dar între timp şi-a extins considerabil portofoliul de produse. Chiar şi aşa, cărţile continuă să fie un segment important în afacere, nu mai puţin de 250.000 de titluri fiind disponibile pe site. În zece ani de la lansarea site-ului, Amazon a ajuns la afaceri anuale de 5 miliarde de dolari.   MAREA BRITANIE Magazinele stradale îşi pierd supremaţia

Şi britanicii vor fi „mână largă“ în perioada de dinaintea Crăciunului. Vor cheltui pe cadourile cumpărate de pe internet circa 4 miliarde de lire (8,2 miliarde de dolari), cu 50% mai mult decât anul trecut, potrivit estimărilor Deloitte, citate de BBC News. Creşterea este explicată de compania de cercetare a pieţei prin lejeritatea mai mare a cumpărăturilor prin internet faţă de cele din magazinele tradiţionale, dublată de creşterea numărului de magazine on-line. Noua tendinţă în materie de cumpărături diminuează semnificativ vânzările magazinelor stradale, subliniază cercetătorii Deloitte. Boom-ul vânzărilor on-line este aşteptat să fie atins în data de 20 decembrie, ultima zi în care se mai poate cumpăra de pe internet, astfel încât cadourile să ajungă la destinatari până în Ajunul Crăciunului. ROMANIA Creştere de 20% pentru Poştă În lunile noiembrie şi decembrie, traficul de coletărie creşte în România cu circa 20%, potrivit directorului general al Companiei Naţionale Poşta Română, Mihai Toader. „Piaţa de coletărie se mişcă tot mai bine. De la un an la altul, Poşta Română înregistrează creşteri de peste 30% pe acest segment“, ne-a declarat Toader. Poşta Română nu deţine date privind numărul de colete expediate din centrele de distribuţie ale Amazon către România. Cert este însă că trei sferturi din traficul de mesagerie vine din Europa, potrivit directorului operaţional al Poştei Române, Cristian Baciu.

Vânzările din perioada Sărbătorilor de Iarnă ale eMag, cel mai mare retailer on-line din România, sunt aşteptate să se dubleze faţă de perioada similară a anului trecut, depăşind în luna decembrie 10 milioane de euro, potrivit directorului de marketing al companiei, Cătălin Gligan.

Ne puteți urmări și pe Google News