Moody's și S&P, pesimiste cu privire la Boeing

Moody's și S&P, pesimiste cu privire la Boeing

Chicago, SUA. Boeing, unul dintre cei mai mari producători de avioane din lume, se confruntă cu un val de scepticism din partea analiștilor financiari. Recent agențiile de rating Moody's și S&P și-au exprimat îndoiala că gigantul din domeniul aeronautic va reuși să atingă obiectivele de producție stabilite pentru sfârșitul anului 2024. Scopul ambițios al Boeing este de a ajunge la o producție de 38 de avioane 737 MAX pe lună, o creștere semnificativă față de ritmul de 25 de avioane pe lună raportat în luna iulie. Totuși, analiștii cred că acest obiectiv ar putea fi nerealist, anticipând că Boeing nu va atinge acest prag decât în a doua jumătate a anului 2025.

Probleme structurale și provocări operaționale la Boeing

Unul dintre factorii principali care contribuie la scepticismul agențiilor de rating este legat de dificultățile operaționale cu care se confruntă Boeing în acest moment, arată Reuters.

În urma unei explozii recente la un panou fix de ușă al unui avion 737 MAX 9, care a scos la iveală probleme de control al calității, compania a fost nevoită să încetinească ritmul producției. Această decizie a avut un impact direct asupra fluxului de numerar, care a suferit o scădere considerabilă în prima jumătate a anului 2024, generând la cheltuieli de aproximativ 8,3 miliarde de dolari.

Pe lângă aceste provocări, analiștii de la S&P menționează și alte riscuri, inclusiv posibilele întreruperi de activitate la unitățile de producție ale Boeing din zona Seattle și negocierile în curs cu sindicatele.

În acest context, Ben Tsocanos, director al departamentului care se ocupă de segmentul aerospațial la S&P Global Ratings, subliniază importanța stabilizării și creșterii producției de avioane MAX pentru a asigura un flux de numerar pozitiv, esențial pentru menținerea ratingului de credit al companiei.

Impactul problemelor de la Boeing asupra clienților și pieței

Întârzierea în livrarea avioanelor 737 MAX a generat incertitudine nu doar în cadrul companiei, dar și printre clienții săi din industria aeriană. De exemplu, compania aeriană low-cost americană Allegiant, care a plasat o comandă pentru 50 de avioane 737 MAX în 2022, a raportat întârzieri semnificative în livrarea acestora.

Deși Allegiant se aștepta să primească primele 10 avioane în 2023, livrarea acestora a fost amânată, primul avion fiind acum așteptat abia în luna septembrie a acestui an. Această întârziere a dus la o reevaluare a strategiilor de expansiune ale companiei aeriene, care și-a ajustat așteptările pentru anii 2025 și 2026, anticipând un ritm de livrare mai lent decât cel inițial planificat.

Uzina de avioane

Uzină de avioane Sursa foto: Boeing

Perspective și reacții ale industriei

În fața acestor provocări, analiștii de la William Blair sugerează că noul CEO al Boeing, Kelly Ortberg, ar putea decide să reducă țintele de producție pentru a acorda prioritate îmbunătățirii calității avioanelor. Această decizie ar putea avea implicații semnificative asupra performanței financiare a companiei pe termen scurt, dar ar putea contribui la restabilirea încrederii în calitatea produselor sale pe termen lung.

Pe de altă parte, un aspect pozitiv este colaborarea strânsă cu Spirit AeroSystems, compania responsabilă pentru producția fuselajelor avioanelor 737. Deși și această colaborare a întâmpinat dificultăți, cu întârzieri în procesul de inspecție a noilor fuselaje, se speră că această relație va sprijini creșterea producției în viitorul apropiat.

Prin urmare, deși Boeing nu se confruntă în acest moment cu riscul unei retrogradări imediate a ratingului de credit, incertitudinile legate de capacitatea sa de a atinge obiectivele de producție rămân un motiv de îngrijorare. Investitorii și companiile aeriene monitorizează îndeaproape evoluția situației, iar anul 2024 va fi crucial pentru viitorul financiar și operațional al gigantului aerospațial american.

Ne puteți urmări și pe Google News