„Miza este sufletului omului”. Interviu cu Marina Alexandru, avocat, mediator, formator și coach

„Miza este sufletului omului”. Interviu cu Marina Alexandru, avocat, mediator, formator și coach

– În ce mod această lege ne viciază consimțământul?

– Întâi de toate, trebuie să atrag atenția că în proiectul de lege „amendat” de Comisia pentru Sănătate a Camerei Deputaților se induce ideea că se renunță la sintagma de „consimțământ prezumat”, fără a se spune însă că, în realitate, pretinsele modificări introduc conceptul ascuns de „consimțământ viciat”. Vă semnalez că viciul de consimțământ se poate manifesta prin eroare, adică falsa prezentare a realității, prin dol (viclenie), adică inducerea în eroare cu scopul de a determina încheierea unui act, prin violență, adică amenințarea unei persoane cu un rău (ex. sancțiuni, coerciție) care-i produce frică, fapt ce o determină să încheie un act pe care altfel nu l-ar fi încheiat, sau leziune, adică disproporția vădită de valoare dintre două prestații. Prin astfel de „vicii”, o minoritate legiuitoare a hotărât în numele nostru să ne smulgă consimțământul.

În ce mod ni se viciază consimțământul? Iată câteva exemple: proiectul prevede aplicarea în mod repetat și fără limită de sancțiuni excesiv de grave și dure, amenzi foarte mari, discriminări împotriva acelor persoane fizice și juridice care ar urma să refuze actul medical al vaccinării. Această viciere intră la categoria violență.

Apoi, la categoriile eroare și dol intră o mulțime de omisiuni. Este omisă obligația furnizorului de serviciu medical de vaccinare de a informa în condiții etice de neutralitate și imparțialitate, corect și complet, persoana care se vaccinează, cu privire la raportul risc-beneficiu pentru fiecare vaccin și de a pune la dispoziția acesteia prospectul substanței vaccinale ce conține compoziția vaccinurilor, reacții adverse postvaccinale și contraindicații. De asemenea, este omisă și obligația furnizorului de serviciu medical de vaccinare de a efectua o anamneză familială detaliată, precum și o evaluare completă (inclusiv cu analize imunologice) a persoanei supuse vaccinării, anterior procedurii de vaccinare.

O altă omisiune din proiectul de lege este și aceea a obligației furnizorului de serviciu medical de a-și asuma în scris, înainte de efectuarea actului medical al vaccinării, că va înregistra și raporta toate efectele adverse ale vaccinului administrat pe care le-a suferit și relatat persoana vaccinată, indiferent de momentul survenirii în timp a acestui efect față de momentul vaccinării. Și aceasta, în condiții de totală confidențialitate și fără teama de consecințe punitive precum cele de la art. 59 din acest proiect. Este omisă și obligația medicului vaccinator de a răspunde civil și penal, inclusiv pentru acoperirea tuturor cheltuielilor ocazionate pacientului în cazul survenirii unor efecte adverse, în cazul în care nu a informat corect și complet, astfel încât subiectul vaccinării să poată decide liber și neviciat. Și, întâi de toate, este omisă obligația răspunderii civile și penale a producătorilor de vaccinuri, a importatorilor, a distribuitorilor, a decidenților și a tuturor persoanelor și entităților implicate în activitatea de vaccinare a persoanelor.

– În definitiv, cine va răspunde pentru eventualele reacții adverse?

– Practic, nimeni! Legea este astfel concepută, încât procesul de obținere a eventualelor despăgubiri pentru vătămarea postvaccinală să fie foarte mult îngreunat, printr-o birocratizare excesivă. De altfel, prezentul proiect de lege nu conține nici o prevedere imperativă prin care autoritățile competente desemnate spre a duce la îndeplinire vaccinarea populației să fie obligate, anterior vaccinării, să efectueze pe cheltuiala exclusivă a statului procedurile și investigațiile de specialitate pentru testarea imunității fiecărui subiect în parte ce urmează a fi vaccinat. Și aceasta, în condițiile în care statul impune obligarea populației la vaccinare în masă. Actul medical al vaccinării ar trebui să fie făcut exclusiv în funcție de rezultatele testelor imunologice.

În acest proiect de lege nu se ține cont de faptul ca fiecare ființă umană este unică, are propriile particularități biologice, patologice, psihologice, emoțional-afective etc.

Infractori închipuiți

 – Se vorbește despre o nouă dictatură care ni se impune de data aceasta prin instrumentele sistemului medical. După cum bine știm din istoria atâtor dictaturi prin care a trecut omenirea, totdeauna a existat un „dușman”, un „țap ispășitor” în numele anihilării căruia s-au săvârșit toate abuzurile. De data aceasta cine e „dușmanul poporului”?

– Cine altul decât medicii cu conștiință profesională, în primul rând! De altfel, prin acest proiect de lege se înființează un soi de „jandarm sanitar”, anume Grupul Tehnic de Coordonare a Activităților de Vaccinare (GTCAV) ce urmează să limiteze decizia profesională a medicului vaccinator, încălcându-i-se astfel principiul independenței profesionale, principiu care îi permite să recomande doar acele tratamente medicale ce slujesc cel mai bine interesului și stării de sănătate a pacientului. În aceste condiții, practic, medicii nu-și mai pot exprima liber părerea despre vaccinuri.

Recomandarea medicului care consultă pacientul și care deține toate informațiile cu privire la acesta, având competența exclusivă de a certifica contraindicația la vaccinare, este anulată și înlocuită cu certificarea acordată de Comisia Județeană de Vaccinare de pe raza teritorială a domiciliului pacientului (art. 22 din proiectul de lege). Astfel, este încălcat art. 6 al Codului de Etică și Deontologie medicală, ce afirmă: „Medicul este dator să stăruie și să își apere independența profesională, fiind interzisă orice determinare a actului medical ori a deciziei profesionale de către rațiuni de rentabilitate economică sau de ordin administrativ”. Prin această lege, personalul medico-sanitar este indirect descurajat să recunoască și să raporteze eventualele reacții adverse postvaccinale, fiind amenințat că trebuie să se supună obligativității vaccinării.

O altă categorie de „infractori” vor fi părinții care optează să nu își vaccineze copilul (art. 73 din proiectul de lege), și aceasta în condițiile în care vaccinarea însăși prezintă riscuri de îmbolnăvire sau deces, aspecte menționate în chiar prezentul proiect de lege, dar și în prospectele vaccinurilor. Părinții vor fi acuzați de neglijență medicală dacă nu doresc să își vaccineze copilul (art. 66, pct. e), fără a se ține cont că aceștia sunt factorul de decizie în privința acceptării sau repingerii vaccinării copilului, la recomandarea medicului care îl consultă. În opinia mea, acest proiect de lege este încă un atac la autoritatea părintească și la interesul superior al copilului, prin amenzile excesive care se vor impune, invers proporționale cu fapta părinților care refuză vaccinarea copiilor. Aceste sancțiuni vor priva întreaga familie ‒ și implicit pe copii ‒ de mijloacele elementare de existență (art. 71 din proiectul de lege). Copiii nevaccinați vor fi raportați, iar accesul lor la sistemul de învățământ va fi condiționat de situația vaccinală, creându-se astfel premisele discriminării acestora în colectivități (art. 62-66 din proiectul de lege).

Profit cu orice preț

Ne puteți urmări și pe Google News