Ministrul Energiei: E.ON nu a luat o decizie privind vânzarea diviziei de furnizare din România

Ministrul Energiei: E.ON nu a luat o decizie privind vânzarea diviziei de furnizare din România E.On. Sursa: Dreamstime,com

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat, miercuri, că discuțiile cu E.ON privind o posibilă vânzare a diviziei de furnizare de energie și gaze din România nu au condus la o decizie concretă din partea grupului german. Declarațiile vin în contextul unor speculații din presă care sugerau că partea de furnizare a E.ON România ar putea fi achiziționată de compania ungară MVM.

E.ON explorează opțiuni, dar nu a luat o decizie

În cadrul unui briefing de presă, după ședința de Guvern, Burduja a precizat că a discutat cu conducerea E.ON și că aceștia nu au luat încă o hotărâre cu privire la vânzarea diviziei de furnizare din România. Ministrul a subliniat că orice speculații apărute în presă sunt premature, întrucât nu există o decizie finală. „Am discutat și eu cu conducerea E.ON. Au spus că nici măcar nu au luat o decizie dacă vând sau nu. Deci, am văzut anumite articole de presă. Eu le consider premature în acest moment”, a declarat Burduja, conform Agerpres.

Sebastian Burduja

Sebastian Burduja. Sursă foto: Facebook

Ministrul a adăugat că, în cazul unei eventuale vânzări, statul român, prin intermediul instituțiilor sale, va analiza cu atenție orice tranzacție. „Dacă vom avea o decizie finală de vânzare, stați să câștige respectiva companie, și cu siguranță că vom analiza cu mare atenție orice tranzacție, atât noi, cât și Consiliul Concurenței, Comisia pentru Investiții Străine Directe, dacă este cazul, sau alte instituții ale statului român.”

Divizia de furnizare E.ON nu include infrastructură critică

Burduja a explicat că, deși divizia de furnizare de energie este importantă, aceasta nu include infrastructura critică, care ar ridica probleme de siguranță națională. Potrivit ministrului, partea de furnizare se ocupă mai degrabă cu aspecte comerciale, precum relația cu clienții și emiterea facturilor, și nu gestionează rețelele de distribuție sau alte componente vitale.

„O companie de furnizare este ca o fabrică de facturi. Ei au niște call-center-uri, niște operatori, niște calculatoare și vă trimit dumneavoastră factura acasă. Nu gestionează rețele de distribuție, nu gestionează infrastructură critică”, a explicat el.

Totodată, Burduja a precizat că deocamdată nu există motive de îngrijorare în legătură cu o eventuală vânzare. „Dar, vă zic, nu suntem în acest scenariu. Dacă vom fi, vom vedea, dar preliminar nu putem discuta de infrastructură critică”, a adăugat ministrul.

Romgaz ar putea intra pe piața de furnizare

Întrebat dacă Romgaz, compania națională de gaze, ar putea cumpăra divizia de furnizare a E.ON, dacă aceasta va fi vândută, Burduja a afirmat că Ministerul Energiei susține o astfel de inițiativă. Ministrul a dat exemplul Hidroelectrica, care a intrat cu succes pe piața de furnizare de energie electrică. „Eu încurajez Romgaz să se gândească inclusiv la partea de furnizare, pe care nu o acoperă în prezent. Avem precedentul: Hidroelectrica, mare producător de energie electrică, a intrat pe piața de furnizare, are un portofoliu mare de clienți”, a menționat Burduja.

Cu toate acestea, ministrul a subliniat că decizia de a intra pe piața de furnizare va depinde de evaluările comerciale și de oportunitatea unei astfel de achiziții. „Depinde de fiecare companie în parte să-și facă această evaluare. Să vedem și cât costă”, a adăugat el.

Grupul E.ON analizează raportul risc/randament

La finalul lunii mai, Leonhard Birnbaum, directorul general al E.ON, a declarat că grupul german analizează opțiunile sale pentru divizia de furnizare din România, dar că o decizie finală va fi luată doar după evaluarea raportului risc/randament. Birnbaum a explicat că analiza nu este specifică pieței din România, ci face parte dintr-o strategie corporativă mai amplă, dezvoltată de grupul german.

Întrebat la acel moment dacă ar lua în considerare și vânzarea rețelelor de distribuție, Birnbaum a răspuns că o decizie va fi luată doar dacă va exista o ofertă concretă. „Vom explora opțiunile noastre. Până când nu vom explora opțiunile, nu vom lua o decizie”, a afirmat acesta.

Ne puteți urmări și pe Google News