Din 2024, Ministerul Mediului ar putea suporta o parte din leasingul mașinilor electrice

Din 2024, Ministerul Mediului ar putea suporta o parte din leasingul mașinilor electrice Mircea Fechet. Sursa foto: Facebook

Ministerul Mediului ia în considerare acordarea finanțarea unei părți din leasingul mașinilor electrice. Mircea Fechet a anunțat că bugetul alocat pentru acest program ar putea fi mai mare anul viitor chiar dacă valoarea voucherului Rabla Plus a scăzut.

Ministerul Mediului  ia în calcul finanțarea unei părți din leasingul autoturismelor electrice, a anunțat  Mircea Fechet. Ministrul a transmis că vor urma discuții cu principalii producători și importatori.

Ministerul Mediului va aloca mai mulți bani pentru programul Rabla Plus

Ministerul Mediului va implementa astfel modelul francez. Mircea Fechet a mai declarat că bugetul alocat pentru acest program ar putea fi mai mare anul viitor chiar dacă valoarea voucherului Rabla Plus a scăzut.

La televiziunea națională Fechet a subliniat că ministerul Mediului a primit suficienți bani pentru a finanța programele anunțate pentru 2024.

Ne puteți urmări și pe Google News

„În niciun caz nu aş numi bugetul pe 2024 ca fiind unul de suprevieţuire, pentru că e un buget mai mare decât cel de anul trecut. Dacă anul trecut am avut credite bugetare de 2,7 miliarde lei, anul acesta avem peste 3 miliarde de lei. Cu alte cuvinte, atât pentru investiţii, lucru la care eu personal ţin foarte mult, cât şi pentru buna funcţionare a ministerului, putem spune că avem suficienţi bani pentru anul 2024”, a declarat Mircea Fechet.

Valoarea tichetelor Rabla Plus a scăzut cu 50%

Întrebat de ce ministerul Mediului a redus valoarea tichetelor Rabla Plus cu 50%, Fechet a explicat că important este bugetul total alocat acestui program.

„Este adevărat, valoarea tichetelor la Rabla Plus a suferit o modificare, printr-o ordonanţă de urgenţă, însă aş vrea să facem diferenţa între valoare tichetului şi bugetul programului. Anul acesta am avut 560 milioane buget la Rabla Clasic în legătură cu care nu am decis să îl modificăm în vreun fel şi am avut 780 milioane, bani pentru Rabla Plus.

Eu cred  că ne interesează foarte mult valoarea totală a bugetului. Din acest punct de vedere vreau să spun că vom propune un buget şi mai mare decât am avut în anul 2023 pentru Rabla Plus, cu alte cuvinte să punem şi mai multe maşini electrice pe stradă şi să scoatem rable.

Această măsură care vizează valoarea eco-tichetului va însemna un număr mai mare de maşini ce vor  putea fi cumpărate de români. Dar mai scump, în funcţie de preţul maşinii, pentru că mai există o noutate, preţul maşinilor electrice a scăzut de la an la an, iar valoarea eco-tichetului de aproape 10000 de euro este neschimbată de foarte mulţi ani. (...)

Ministerul Mediului va implementa modelul francez

Mircea Fechet a ținut să precizeze că ministerul Mediului va menține finanțarea programului Rabla. Chiar dacă mai multe state din Uniunea Europeană au rențat la acordarea bonificațiilor în acest sector.

Cred că Rabla Plus va fi un succes şi la anul, chiar dacă valoarea eco-tichetului va fi mai mică. Spun asta uitându-mă la alte state membrue UE. Sunt 7 ţări în Uniunea Europeană care nu dau nicio bonificaţie. Au făcut-o până acum, au decis că e suficient, oamenii nu mai au nevoie de vreo încurajare, din raţiuni de mediu, de taxe, fiecare decide de ce îşi cumpără maşini electrice. Sunt multe state membre care au aceeaşi valoare a tichetului pentru maşinile electrice”, a spus Fechet.

Leasingul mașinilor electrice ar putea fi suportat de stat

Sursa foto: Arhiva EVZ

 

Vor avea loc discuții cu principalii producători și importatori de autoturisme

Fechet a mai explicat că ministerul Mediului ar urma să urmeze modelul Franței. Unde parte din leasingul autoturismelor electrice este suportat de la bugetul de stat.

„Voi avea discuţi cu producătorii şi importatorii. Pentru că la prima vedere cel puţin, văzând că lucrul acesta se face în Franţa. Nu văd niciun motiv pentru care nu am putea, pentru cei care aleg să ia o maşină în leasing, poate nu vor să o cumpere cu banii jos. Poate alegem să finanţăm şi astfel de metde.

Vorbim doar de Rabla Plus, maşinile electrice. Speranţa mea e că atunci când vom anunţa programul să putem să fim la aceeaşi masă toţi marii producători de autoturisme. Și cu importatorii şi să spunem că toată lumea e mulţumită”, a completat Mircea Fechet.

Cât despre finanțarea acordată prin programul Rabla Clasic, Mircea Fechet a anunțat că ministerul Mediului și-a prospus ca în 2024 să păstreze aceeași valoare de 7.000 de lei.

„Ne propunem să păstrăm valoarea acelui voucher. Tendinţa ultimilor ani a fost aceea de a lua nu foarte mult. Pentru a nu exista vreo problemă, tendinţa e de a lua bani din Rabla şi de a-i muta la Rabla Plus. Dar acest lucru nu se poate face decât cu paşi mici. Pentru a nu dezechilibra ceea ce avem deja”, a conchis Mircea Fechet.