Milioane de euro blocate de ideile lui Robu. Vaporașele nu pot fi integrate în transportul în comun, minibus-urile nu sunt înmatriculabile I FOTO
- Georgeta Petrovici
- 2 ianuarie 2017, 11:14
Peste 1,5 milioane de euro au fost aruncați pe apa Begăi, la Timișoara. Cu ei s-au cumpărat șapte vaporașe, care, în cel mai fericit caz, vor deveni mijloace de transport în comun după ce le va fi expirat perioada de garanție.
Vaporașele sunt cel mai recent moft al primarului Nicolae Robu. A vrut transport în comun plutitor pe Bega, o premieră națională, și a comandat la Spat Yard, o firmă din Galați, șapte ambarcațiuni. ”Vaporetto” au costat peste 222.000 de euro fiecare, dublu față de prețul maxim cerut de alte companii din străinătate care construiesc ambarcațiuni cu design contemporan. La Timișoara au ajuns șapte ”cutii plutitoare”, cu un design de anii *80.
Peste vară vaporașele (botezate, tot de Robu, cu numele a șapte personalități) au plimbat, gratuity, timișorenii, fără ca acest lucru să fie legal. În toamnă, primarul a admis că punerea în circulație a vaporașelor nu e simplă și nici posibilă în această fază.
”Primăria a exclus partea oficială”
”Primăria a exclus partea oficială, obligatorie, pentru a pune în circulație ca mijloace de transport în comun, vapoorașele. Administrația locală nu a făcut niciun demers în acest sens. Au spus să le predăm un tronson de Bega, or acest lucru e imposibil, apa nu poate fi gestionată pe bucăți. Până la urmă au înțeles și asta și că trebuie creată o nouă societate care să coordoneze activitatea de transport public pe apă, acest serviciu neputând fi gestionat de actuala regie de transport în comun”, explică Titu Bojin, directorul general al Administrației Bazinale a Apelor Banat.
Minibus-uri neînmatriculabile
Nicolae Robu nu e prima data când irosește banii publici. În 2014 a cumpărat din Ungaria două minibus-uri turistice, ”made in China”. ”Veți vedea că vor avea foarte mare trecere. Vor fi folosite pentru tururi ale orașului, în scop touristic”, declara, la vremea respectivă, primarul Nicolae Robu. Minibus-urile au costat 30.000 de euro.
Ele nu au mai fost înmatriculate, deoarece, după ce vehiculele au ajuns la Timișoara, s-a constatat că nu pot circula pe drumurile publice deoarece nu ating 25 km/h, viteza minima obligatorie conform Codului Rutier.