În murmurul de aprobare exprimat de invitații din platou, Gâdea a relatat, cu pupile mărite și gesturi dirijorale, impresia puternică pe care i-a produs-o numele autorului respectivului articol. Mircea Marian. ”Cine e Mircea Marian? (…) Ăla care minte nonstop în ce mă privește. M-a pus inclusiv în titlu. Când scrie Mircea Marian trebuie verificat”, a perorat Gâdea în studioul Antenei3 aflat (încă) în clădirea Statului român.

Directorul Antena3 – aceeași persoană care, în urmă cu TREI săptămâni se isteriza în direct că Antena 3 a fost somată de ANAF să părăsească sediul din șoseaua București-Ploiești în termen de CINCI zile –  consideră că, pentru a descâlci adevărul din spatele articolului Der Dilettant din Der Spiegel, este esențial să afle răspunsul la întrebarea ”De ce au ăștia botul îmblănit?” (jurnaliștii EVZ Mircea Marian și Silviu Sergiu). Telespectatorii mai tineri probabil au zâmbit, dar cei care au trăit ororile comunismului probabil au tresărit la auzul unei asemenea întrebări cu parfum din epoca de aur emisă de ”regaliștii înfocați” din ograda turnătorului de la Rahova, Dan Voiculescu.

Gâdea, afiliat la CNN, este convins că articolul din Evz, preluat după ”Der Dilettant” din Der Spiegel și care susține negru pe alb că mandatul lui Iohannis este un dezastru, este dictat de ”propaganda lui Băsescu și a Udrei”.

În numele adevărului, Gâdea-afiliat la CNN face, în direct, o mutare fabuloasă care ia pe toată lumea prin surprindere: pătrunde pe siteul Der Spiegel pentru că ”peste tot în lumea asta sunt oameni și oameni”.  Acolo descoperă un nume: ”Keno Verseck, care îl linșează pe Iohannis în principal pentru că i-a retras decorația Steaua României lui Laszlo Tokes. Cine o fi, domne, autorul ăsta că mie parcă îmi spunea ceva Keno ăsta”. Cu ajutorul Google, Mihai Gâdea-afiliat la CNN descoperă în Cotidianul un articol despre ”impostorul finanțat ICR…știti cu…recidivează…după ce ne-a jignit în Der Spiegel își bate joc de România și în Deutsche Welle”.

”Keno Verseck nu este decât un freelancer (liber profesionist) care scrie și el pe unde poate pentru a câștiga un colț de pâine”, mai spune Gâdea pentru care totul devine, brusc, limpede ca lumina zilei: chiar dacă a fost publicat de Der Spiegel, articolul nu aparține lui Der Spiegel, ci unui liber profesionist (practic, din punctul de vedere al evacuatului din Șoseaua București-Ploiești, orice om de pe stradă care vrea să scrie în prestigioasa publicație germană e liber nu doar să publice, ci să și bată câmpii. Probabil, Mihai Gâdea își imaginează că Der Spiegel e un fel de Antena 3 iar Keno Verseck un fel de Mugur Ciuvică).

Același Google care i-a furnizat lui Mihai Gâdea informații prețioase despre cum a decurs ”cel mai murdar linșaj al băsiștilor” îl contrazice flagrant pe realizatorul tv care vrea să acrediteze ideea că doar Evenimentul Zilei și Hotnews ar fi scris despre Diletantul din Der Spiegel.

În realitate, GOOGLE arată că o mulțime de alte publicații au preluat respectivul articol.

Mai mult, colegii lui Gâdea de la Jurnalul Național au decis, la rândul lor, să preia materialul…de DOUĂ ori: o dată pe 12 martie, când l-a postat online sub titlul Der Spiegel” scrie despre Klaus Iohannis sub titlul ”Diletantul” și a doua oară în print, pe 14 martie: Der Spiegel” îi face un portret nemilos președintelui României. Der Diletant. Nemții îl critică dur pe Iohannis: ”Amator!”.

Vă reamintim că Mihai Gâdea și șeful Cancelariei Prezidențiale Dan Mihalache au petrecut împreună la Balul Sașilor de la Munchen, la sfârșitul lunii ianuarie.