Conform Hotnews, italienii de la Astaldi cer 45 milioane de euro în plus pentru executarea lucrărilor faţă de valoarea stabilită prin contract în 2011, respectiv 266 milioane euro, a declarat directorul general Metrorex, Aurel Radu. Astaldi solicită suplimentarea de fonduri pentru că a executat pereţii mulaţi mai groşi şi au intrat mai multe materiale.

Conform lui Aurel Radu, pentru a forţa mâna Metrorex, Astaldi şi-a retras o mare parte din echipa de pe teren, în prezent lucrându-se doar la capacitate de 35%. Metrorex negociază majorarea cu italienii şi speră ca în cel mai scurt timp constructorul va lucra la capacitate maximă pe şantier.

"Am avut multe discuţii cu constructorul prin care i-am atenţionat că nu lucrează la capacitate maximă. Dânşii au o serie de revendicări. Contractul a fost făcut cum a fost făcută în 2011, un fel de struţo-cămilă, dar pe care constructorii şi l-au asumat. Nu este un contract clar prin care să se deconteze lucrările la cantităţi real executate.

A fost un contract făcut înainte de accesarea fondurilor europene şi acolo dânşii şi-au asumat un preţ fix, nemodificabil, pe toată perioada contractului. Dânşii şi-au preconizat cantităţi mult mai mici, aşa au câştigat licitaţia, iar la executare au apărut cantităţi mai mari. Ei revendică sume destul de mari – peste 200 milioane lei. Noi analizăm, vrem ca acest proiect să continue şi facem tot ce ne permite legea. Dânşii ne-au şantajat, au spus că dacă nu le dăm banii, nu lucrează.

Noi suntem în negocieri cu ei de un an, am analizat foarte atent revendicările lor şi nu am fost de acord să le dăm nimic peste proiect până acum. Dânşii au făcut o serie de studii geo şi au făcut pereţii mulaţi mai groşii. Am analizat ce au făcut, am făcut şi noi o expertiză şi în urma negocierilor am acceptat să le dăm în plus circa 54 milioane lei. După întâlnirea de azi (n.r. joi) cu constructorii ni s-au făcut promisiuni ca de luni vor lucra din nou la capacitate maximă", a explicat Aurel Radu pentru Hotnews.

În prezent, lucrările sunt în întârziere cu o lună, dar dacă constructorul va lucra la capacitate maximă, această întârziere va fi recuperată. Termenul impus prin contract este septembrie 2015, însă, dacă va fi respectat sau nu, depinde de Astaldi, a mai explicat directorul general Metrorex.

În cazul în care italienii nu respectă termenele stabilite în contract, va trebui să îşi asume consecinţele financiare. Practic, dacă lucrările de structură nu sunt finalizate până în septembrie 2015, iar toată magistrala nu este finalizată integral până în martie 2017, România riscă să dea înapoi cele circa 400 milioane de euro, fondurile europene alocate pentru acest proiect.

Te-ar putea interesa și: