LVMH, investiție colosală la prima campanie olimpică la care a participat

LVMH, investiție colosală la prima campanie olimpică la care a participat Jocurile Olimpice, sursa foto: Pixabay

Jocurile Olimpice. LVMH a făcut din Jocurile Olimpice de la Paris din 2024 pista de lux supremă.

În calitate de „partener creativ” al Jocurilor Olimpice și Paralimpice, mastodontul luxului a investit 150 de milioane de euro, adică 163 de milioane de dolari, în realizarea medaliilor Chaumet și a costumelor sportivilor francezi, a relatat CNBC pe 11 august.

Daniel Langer, profesor executiv de strategie a luxului la Pepperdine Graziadio Business School, a numit participarea LVMH la Jocurile Olimpice de la Paris o „lecție de masterat” în implicarea brandului.

sursa: Facebook

„Sponsorizarea fără precedent a Jocurilor Olimpice de către LVMH a dus implicarea mărcii la un nivel complet diferit”, a declarat Langer pentru Business Insider.

Ne puteți urmări și pe Google News

Firma de lux cu sediul la Paris a avut avantajul terenului propriu

LVMH a avut „oportunitatea de a-și găzdui cei mai buni clienți și de a le oferi experiențe unice în viață și acces pe care alte mărci nu le puteau face”, a spus el.

Luna trecută, Anna Wintour, LeBron James, Zendaya, Serena Williams și alte vedete din lumea sportului și a modei au participat la preparty-ul olimpic al LVMH.

O cerere de comentarii din partea LVMH a fost ignorată.

Jocurile de la Paris au fost o expoziție de vânzare cu amănuntul pentru mai multe branduri, nu numai pentru LVMH. BI a raportat în iulie că firmele americane de mass-market precum Glossier, Skims și Lululemon au capitalizat pe importanța culturală a Parisului și pe audiențele uriașe post-pandemice.

„Parisul ca oraș este atât de relevant din punct de vedere cultural”, a declarat luna trecută pentru BI vicepreședintele Excel Sports Management pentru soluții de marketing, Harry Poole. „Nu există nicio îndoială că piața a făcut o mulțime de sens pentru asta”.

Nu a fost vorba doar de Paris sau de mărci franceze. Mărcile LVMH au fost fizic pe un podium în timpul Jocurilor Olimpice, oferindu-le o pârghie de marketing.

LVMH a mai făcut mari eforturi de marketing. Bloomberg a dezvăluit în iulie că mastodontul luxului a cheltuit 72 de miliarde de euro pe publicitate și promoții din 2010 până în 2023, cu 22 de miliarde mai mult decât cinci dintre concurenții săi.

„Accentul se pune pe atleți și, implicit, oamenii se vor uita la ceea ce poartă”, a declarat în iulie pentru BI Fflur Roberts, șeful global pentru lux al Euromonitor International.

S-au căutat clienții premium

Milton Pedraza, CEO al The premium Institute, a declarat pentru CNBC că expunerea LVMH la Jocurile Olimpice ar putea atrage clienții premium.

Veniturile LVMH din prima jumătate a anului au scăzut cu 1,3% la 41,7 miliarde de euro, chiar înainte de Jocurile Olimpice. Încetinirea cererii de lux în China și o piață slabă a șampaniei au afectat vânzările conglomeratului de lux.

Langer, profesorul de la Pepperdine, este de părere că LVMH ar trebui să-și păstreze abordarea olimpică. Milano va găzdui Jocurile Olimpice de iarnă din 2026, iar Los Angeles Jocurile Olimpice de vară din 2028.

„LVMH este o firmă multinațională cu o prezență puternică în SUA. Aș putea vedea viitoarea sponsorizare a Jocurilor Olimpice ca fiind un angajament pe termen lung”, a declarat Langle.

sursa: businessinsider.com

 

Revista presei