Luptă strânsă pentru "Rabla"

Luptă strânsă pentru "Rabla"

Cele mai căutate mărci din afara ţării în Programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional aleargă, practic, umăr la umăr, potrivit primelor statistici din 2011.

Opel, Skoda, Chevrolet şi Renault, urmate îndeaproape de Volkswagen, sunt mărcile străine care au vândut cele mai multe maşini, în 2011, prin intermediul Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional - "Rabla".

Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), până la finalul lunii aprilie dealerii Opel au comercializat cu "Rabla" 378 de autoturisme, re pre zentanţii Skoda - 369, intermediarii Chevrolet - 363, iar de le gaţii Renault în România - 355. Reţeaua naţională Volkswagen "a măritat", graţie aceluiaşi program, 304 maşini, de la debutul actualei ediţii.

"Cel mai bine vândut model Opel în prima parte a programului de casare a fost Opel Astra Classic III (vechea generaţie a modelului compact, disponibilă încă, la un preţ sensibil inferior celei recent lansate - n.r.), urmat de Opel Corsa şi Opel Astra", a declarat pentru EVZ Mălina Dragu, reprezentant al mărcii Opel în România.

Ne puteți urmări și pe Google News

Volkswagen şi Skoda, în frunte la general

În schimb, în ceea ce priveşte livrările totale pe segmentul autoturisme de import, Volkswagen conduce detaşat. Astfel, cea mai recentă statistică APIA arată că producătorul german a comercializat 1.796 de maşini în primul trimestru al anului.

Marca cehă Skoda ocupă şi la general poziţia secundă, cu 1.378 de unităţi comercializate în intervalul ianuarie-martie 2011. Ford, deşi nu s-a numărat printre brandurile care au profitat cel mai mult de oportunitatea "Rabla", a vândut suficient pentru a se clasa pe ultima poziţie a podiumului – cu 973 de maşini vândute.

La fel ca şi Skoda, producătorul francez Renault s-a poziţionat identic în ambele ierarhii, cele 952 de maşini comercializate în primul trimestru fiind de-ajuns pentru locul patru. Opel, liderul vânzărilor prin "Rabla", este abia a cincea marcă străină preferată de clienţii români de autoturisme noi (cu 810 unităţi, la general).

Anul trecut, prin intermediul Programului "Rabla" au fost casate 189.323 de autoturisme - cele mai multe având între 15 şi 20 de ani - şi achiziţionate 63.000 de maşini noi. Potrivit Ministerului Mediului, în România ar mai fi cel puţin 200.000 de maşini mai vechi de zece ani. (A contribuit Cristian Ionescu)