Lovitură pe piața modei. Adidașii pe care poți să-i porți până la moarte

Lovitură pe piața modei. Adidașii pe care poți să-i porți până la moarte Sursa foto. Balenciaga

Unul dintre cele mai renumite branduri de lux din lume vrea să dea lovitura pe piața modei. Balenciaga a inițiat o campanie de promovare pentru noua sa colecție de pantofi care se vând cu prețuri de aproximativ 1.850 de dolari. Inedit, la noile creații ale cunoscutei firme, este că pantofii par purtați și rupți, deja. Situația pare cu atât mai ciudată cu cât brandul Balenciaga este renumit pentru calitatea superioadă a produselor pe care le comercializează.

Brandul de lux, Balenciaga, a lansat o nouă campanie în care promovează noua colecție de pantofi sport. Aceștia par deja purtați și rupți, singurul lucru care atrage atenția la ei fiind prețul extrem de pipărat, 1.850 de dolari pe pereche, după cum relatează CNN. Transformați în lei, o pereche de pantofi sport din noua colecție Balenciaga valorează în jur de 8.667 de lei.

Colecția lansată de Balenciaga se numește „Paris Sneaker” și va fi distribuită într-o ediție limitată. Astfel, doar 100 de perechi de asemenea încălțări vor fi disponibile pentru cumpărători.

„Aceşti adidaşi extrem de uzaţi şi murdari au fost creaţi cu scopul de a fi purtaţi o viaţă întreagă”, a declarat Demna Gvasalia, designerul brandului, într-un comunicat de presă.

Ne puteți urmări și pe Google News

De altfel, Balenciaga este recunoscută pentru calitatea superioară a produselor pe care le concepe.

Noua colecție a iscat deja numeroase controverse, experții în modă și cumpărătorii discutând aprins cu privire la acest subiect.

Controversele Balenciaga

De altfel, nu este singura controversă pe care renumita casă de modă o lansează în spațiul public. În anul  2017, brandul a promovat o geantă a cărei preț de vânzare a fost stabilit la 2.145 de dolari, asemănătoare sacoșei de la Ikea, care costa 99 de cenți. Ca și în cazul de față, controversele au fost generate de prețul foarte mare de vânzare, comparativ cu originalul scos de suedezii de la Ikea.

În prezent, Balenciaga a reușit să atragă atenția, din nou, și să dea tonul unor dispute noi. În timp ce reacţia internauții s-au amuzat văzând noua creație, specialiştii în modă au găsit explicații mult mai elaborate. Aceștia susțin că, prin noua sa colecţie „Paris Sneaker”, Balenciaga a lansat o nouă dimensiune a diviziei de lux din industria modei.

Creația este văzută ca un pas important spre produse mai sustenabile, menite să fie purtate o perioadă mai îndelungată.

Sursa foto: EVZ

Cine a fost Cristobal Balenciaga

Casa de modă Balenciaga a fost înființată de un tânăr croitor spaniol, Cristobal Balenciaga. Renumit pentru faptul că era un perfecționist, acesta a pus bazele unui adevărat imperiu al modei.

Balenciaga a început să lucreze încă din copilărie, ajutându-și mama, croitoreasă. Astfel a deprins toate tainele acestei meserii, produsele sale fiind renumite pentru inovația designului, tehnica impecabilă a croielii și arhitectura formelor.

În anul 1917 Cristobal Balenciaga și-a deschis prima sa casă de Haute Couture numită „Eisa”, după numele de fată al mamei sale. Ulterior, la fel ca mulți alți spanioli, s-a stabilit la Paris, din cauza războiului civil. Aici a deschis un nou magazin în 1937 și a pus bazele brandului care avea să facă istorie în lumea modei. Prezentarea primei colecții a avut mare succes la presă și la cumpărători, noul creator fiind foarte apreciat pentru creațiile sale.

Mari actrițe precum Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor, Ava Gardner sau prima doamnă a SUA, Jackie Kennedy, au dezvoltat o adevărată pasiune pentru creațiile lui Cristobal Balenciaga.