Lovitură majoră! Un faimos brand părăsește România după 20 de ani. „Mallurile m-au pus să plătesc chi­rie chiar şi în lockdown“

Lovitură majoră! Un faimos brand părăsește România după 20 de ani. „Mallurile m-au pus să plătesc chi­rie chiar şi în lockdown“

Unul dintre cele mai cunoscute branduri de încălțăminte din România, operat în franciză, a anunțat renunțarea la operațiunile din țara noastră.

Francizatul a închis recent ultimele 3 magazine, relatează Ziarul Financiar. În cel mai bun moment al francizei, pe piaţă existau 12 magazine sub acest brand pe plan local.

Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de în­­călţăminte Bata în franciză, a închis ultimele 3 unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spa­tele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu fran­cizorul, mai exact cu com­­pania-mamă.

Francizat: Nu mă mai potri­veam cu consuma­torul

„Am închis ultime­le 3 maga­zi­ne Bata pe care le mai aveam în Ro­mâ­nia, e vorba de cel din mall-urile Bănea­sa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu ope­­ram în franciză şi nu mă mai potri­veam cu consuma­torul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potri­veam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri.

Restricţii noi în Bucureşti. Ce se întâmplă cu mall-urile, pieţele şi transportul în comun

Antreprenorul a adus brandul în România în 2003, în urmă cu aproape două de­cenii. În  momentul său de vârf re­ţea­ua ajunsese la 12 unităţi sub nu­me­­le de Bata. Apoi, treptat, Eugen Păturan a început să închidă din uni­tăţi, iar pandemia a fost cireașa de pe tort.

„Mallurile m-au pus să plătesc chi­rie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului“, declară omul de afaceri.

Bata vindea 100.000 de perechi de pantofi anual

Despre cumpărătorii Bata spune că sunt avocaţi, notari, profesori universitari, în general persoane cu educaţie superioară, venituri peste medie şi o afinitate către brandurile cunoscute. Potrivit calculelor ZF pe baza cifrei de afaceri, Bata vindea anual în România  100.000 de perechi de pantofi. "Nu suntem nici un business de volum şi nici unul de lux, care mizează pe preţ. Noi suntem businessul consumatorilor constanţi", declara antreprenorul acum câțiva ani. Pe acest segment de piaţă compania a concurat cu nume sonore te precum Humanic, Otter, Aldo şi Il Passo.

Ne puteți urmări și pe Google News