Londra, bucurie pe 200 de limbi

Am să vă povestesc despre vacanţa mea de neuitat pe care am avut-o în cel mai mare oraş european, Londra, dar şi cel mai divers din punct de vedere etnic , aproape 200 limbi vorbite .Totul a început cu o cursă British Airways de pe aeroportul Otopeni, iar biletul a costat 235 euro dus şi întors. Fiind prima mea călătorie cu avionul am avut şi eu emoţii mari, ca tot omul.

Impresii de vacanţă trimise de Marga Bădescu, pentru concursul "Câştigă o vacanţă la Praga". Puteti participa şi voi trimiţând reportaje sau simple impresii, însoţite de imagini, la adresa turism@evz.

Acum ştiu şi eu ce înseamnă să zbori deasupra norilor. Zborul a durat cam trei ore şi în momentul în care am ajuns pe aeroportul Heathrow am fost foarte plăcut surprinsa de tot ceea ce am vazut . Ştiam din ceea ce citisem că o să găsesc o mixtură de culturi, iar acest lucru mi-a fost confirmat chiar de pe aeroport.

La ghişeul de relaţii cu publicul nu era o singură persoană ci, patru persoane şi anume doi indieni o asiatică şi o negresă. De la aeroport am făcut comandă de un Black Taxi , pentru că noi eram un grup de cinci persoane şi atâtea încap în acest gen de taxi. În afară de Black Taxi mai există taxiurile particulare, care sunt un pic mai ieftine. Diferenţa între aceste două feluri de taxi este aceea că cei de pe Black Taxi au urmat o şcoala la zi de trei ani pentru a obţine autorizaţie de a fi soferi pe Black Taxi, iar cu acest gen de taxi sigur veţi ajunge la destinaţie pe ruta cea mai scurtă, iar cei de pe taxiurile particulare merg numai pe bază de GPS .

Înainte să ne urcăm în taxi şoferul ne-a spus că această cursă costă 80 de lire. Deloc ieftin, în opinia mea . La Londra nu există staţie de taxi, aşa că taxiul vine numai la comandă. Cel mai ieftin mijloc de transport este cu celebrul autobuz Londonez şi metroul .Londra e oraşul lucrurilor pe dos şi anume metroul vine din stânga, volanul la maşini e pe dreapta şi se circula pe stânga.

O altă surpriză am găsit-o în camera de hotel, unde am descoperit că nu pot să-mi încarc telefonul, pentru ca priza lor avea trei găuri. Noroc cu cei de la recepţie, care ne-au dat adaptoare.

Nu e nevoie de un buget fabulos pentru a te simţi bine într-un oraş mare, dacă stii unde să te duci. Am descoperit că în marile muzee şi galerii intrarea era gratuită, aşa ca m-am pus pe vizitat.      Se pot vizita gratuit National Gallery, Natural History Museum, Britsh Museum şi multe altele. De la hotel am putut achiziţiona bilete pentru turul Londrei cu celebrul autobuz Londonez. Biletul a costat 20  de lire şi a fost valabil o zi. La intrarea în autobuzul cu care am făcut turul Londrei am primit un set de căşti cu care am putut asculta şi afla multe lucruri interesante despre obiectivele pe lângă care treceam. Am putut să vedem Ochiul Londrei, Buckingam Palace - locul unde locuieşte regina Angliei, iar dacă steagul este ridicat pe palat, înseamnă ca regina e acasă în acel moment, Big Benul, Tower Bridge, Turnul Londrei, Picadilly Circus, Trafalgar Square .

Am reuşit să vizitez şi Kensington Palace, o altă reşedinţă regală, aici am avut parte de o privelişte de neuitat, nişte grădini pur şi simplu magnifice atât de englezeşti şi de ordonate încât realizezi că a fost nevoie de o muncă titanică pentru a le realiza.Nu se poate să vizitezi Londra şi să nu te duci în cartierul Soho, cartierul boem al Londrei, înţesat de cafenele, cluburi sau pe celebra Oxford Street, cunoscută pentru cumpărături şi celebrele magazine, cum ar fi de exemplu Mark and Spencer, John Lewis, etc.

Excursia mea a culminat cu un bilet pe stadionul Wembley la Race Of Champions. Biletul nu e deloc ieftin, 190 lire, dar am economisit cu multe luni în urmă ca să îmi permit acest bilet. Am putut sa îi vad pe viu pe Sebastian Loeb, Tom Kristensen, Michael Schumacher, Jeff Gordon. Citisem despre stadionul Wembley că are o capacitate de 90.000 de scaune, fiind al doilea stadion din Europa ca mărime şi cel mai mare stadion din lume cu toate scaunele acoperite.

În ultima zi am fost în cel mai mare mall din Londra Westfield London Shopping Centre in cartierul White City are o suprafata de 150 000 mp si gazduieste 280 de magazine si restaurante . Am găsit multe lucruri la reducere. Ca sa intelegeti ce înseamnă reducerea la ei, am cumpărat o carte pentru copii cu 3 lire iar înainte de reducere cartea costa 15 lire.

Mâncarea nu era foarte scumpă, era aproape ca pe la noi la preţ. Din cauză că la ei predomină asiaticii, libanezii, indienii, în mall nu am găsit altceva decât mâncare mexicană, libaneză şi cu specific chinezesc.Cert e că am plecat din mall flămânda, pentru că nu mi-a plăcut deloc mâncarea.

Alt lucru care m-a surprins e că la ei mall-ul se închide la ora 8 seara. Există un singur lucru pe care îl regret şi anume că nu am ajuns şi în cartierul chinezesc, pentru că aflasem că acolo se găteşte pe stradă în faţa ta şi mâncarea e foarte bună şi proaspătă.