„Vă rog să studiați modul în care au fost repartizate sumele, care a fost poziția municipiului Târgu Mureș, iar Hotărarile Consiliului Local au fost elaborate astfel încât să nu creeze asperități sau dispute.

În ultima declarație, domnul Peter Ferenc – Președinte al Consiliului Județean Mureș, declarație făcută din postura de lider al UDMR (domnia sa – trebuie să își definească clar, ce funcție reprezintă în momentul în care face anumite afirmații) își prezintă de fapt obiectivul, acela de a bloca proiectele Târgu Mureșului și sunt convins că dumneavoastră nu sunteți străini despre lucrurile la care fac referire.

Cu regret spun că municipiul Târgu Mureșul nu se regăsește sub nicio formă în zona periurbană, ori în toată lumea civilizată, aceste zone sunt coordonate de către administrațiile locale. Din păcate, situațiile descrise mai sus au condus la neaccesarea proiectelor europene privind zonă metropolitană, deși Consiliul Județean Mureș are în vistierie bani necheltuiți”, se arată într-un mesaj al primarului Dorin Florea către locuitorii municipiului.

Edilul a mai precizat că Primăria Târgu Mureș a fost inițiatoarea acestui proiect, zona metropolitană, fiind al doilea oraș, după Oradea privind demararea proiectelor din zona periurbană.

„Principiile de bază prevedeau o modalitate coerentă de abordare a activității urbanistice, a infrastructurii de transport, a serviciilor publice și tot ceea ce însuma scoaterea Târgu Mureșului din izolare, program pe care l-am anunțat încă de acum 8 ani, și care prevedea la un moment dat 9 capitole importante dintre care amintim:

– Infrastructura rutieră – centuri ocolitoare, drum cu 4 benzi Reghin – Ungheni, legătura printr-o superstradă Târgu Mureș, Cluj, Brașov, Sibiu;        

– Infrastructura feroviară: rapidă, electrificată, capabilă să asigure transferul călătorilor pe calea ferată  direct Reghin – Târgu Mureș – Ungheni,                                                                                                                                                                    acces rapid la culoarele de viteză europene;

– Infrastructura aeroportuară – studiu amplu privind cursele cargo și comerciale;

– Două poduri de peste râul Mureș, cel de lângă Combinat și cel din zona Sângeorgiu de Mureș. Nu pot să nu subliniez importanța modului în care ne implicăm fiecare sau modul în care puteam colabora urbanistic cu toate localitățile din jurul Târgu Mureșului, pentru că ce se întamplă la ora actuală în Corunca, în Sângeorgiu de Mureș, în Sântana sau Nazna, constituie pe viitor puncte nevralgice și puncte care vor obstrucționa masiv dezvoltarea ulterioară a orașului. Prin comparație vreau să vedeți ce s-a întâmplat în jurul Brașovului, în jurul Sibiului, în jurul Clujului. Un exemplu poate fi infrastructura Brașovului vis-a-vis de orașele învecinate și mă refer aici la Rupea, la Hoghiz, la podul peste Olt dar pot fi luate drept model și alte lucrări care s-au efectuat. În acest sens, trebuie făcute demersurile și demarată o anchetă, pentru a fi făcută o analiză în legătură cu sumele alocate și/sau cheltuite, deoarece nu au fost făcute nici angajări, nu a fost nimic… iar modul de reprezentare a fost de fiecare dată, în bătaie de joc”, susține Dorin Florea.

Recent, Peter Ferenc a decapitat organizația UDMR Tîrgu Mureș, l-a înlăturat pe deputatul Vass Levente deoarece „ține cu românii” și nu i-a retras pe consilierii locali în opoziție. Detalii AICI