Potrivit specialiștilor, fasolea conține o substanță toxică, și anume, fitohemaglutinina, care consumată în canțități mari poate provoca serioase probleme digestive și poate duce la apariția stărilor de greață și vomă.

Fasolea roșie, mai ales, conține cea mai mare cantitate din această substanță! Pe lângă fitohemaglutinina, fasolea mai conține și zaharuri și carbohidrați care sunt greu de descompus și digerat.

De asemenea, fasolea mai conține și o serie de inhibitori ai tripsinei, o enzimă secretată de pancreas care ajută la digestia ușoară a hranei consumate.

O cantitate mai mică de fitohemaglutinina se găsește în fasolea mai tânără și de aceea este mai mult recomandată de nutriționiști

Poți recunoaște fasolea bătrână după dimensiuni, de regulă boabele sunt mai mari, dar și după culoare: fasolea tânără este de regulă albă, fasolea bătrână este gălbuie sau are pete maronii.

Dar, cum poți pregăti fasolea pentru a nu mai fi toxică. O mare parte din substanțele toxice din compoziție sunt solubile în apă.

Așadar, este bine să lăsați fasolea la înmuiat în apă, 5-6 ore. În acest timp apa este bine s-o schimbați de 2-3 ori.

De asemenea, când puneți fasolea la fiert, nu folosiți deloc prima apă. Fierbeti fasolea timp de 20 – 30 de minute și schimbați apa, repetand acest pas de 2 – 3 ori, până când fasolea devine mai moale. Pentru o eficiență mai mare, puteți lăsa fasolea înmuiată în apă cu sare.

În acest mod sodiul din compoziție va înmuia inclusiv coaja boabelor de fasole.

Este recomandat să nu consumați o cantitate mare de fasole într-o perioadă scurtă.

Chiar dacă în această perioadă este postul Paștelui și nu se consumă produise de origine animal, este bine să vă limitați consumul de fasole la maximum 3 căni pe săptămână, potrivit kanald.ro