S-a LANSAT aplicația „Apel 112”, care comunică poziția persoanei care cere ajutor. Cum funcționează

S-a LANSAT aplicația „Apel 112”, care comunică poziția persoanei care cere ajutor. Cum funcționează

Aplica „Apel 112” a fost lansată, vineri, în Google Play și Appstore. Aplicația permite localizarea persoanei care a inițiat apelul de urgență. Aplicația „Apel 112” poate fi descărcată gratuit din magazinele Google Play și App Store, Androit și IOS. Pentru ca localizarea să fie transmisă, utilizatorul trebuie să fie conectat la serviciul de date.

Aplicația perimite o  intervenție mult mai eficientă în cazul solictării serviciilor de urgență de pe teritoriul României. Locația utilizatorului este transmisă operatorului 112 numai în momentul efectuării unui apel de urgență, arată Serviciul de Telecomunicații Speciale într-un comunicat. 

„Pe baza informaţiilor de localizare, intervenţia agenţiilor specializate (Serviciul de Ambulanţă, Poliţie, ISU-SMURD, Jandarmi, Salvamont) din cadrul SNUAU este mai rapidă şi mai eficientă, crescând astfel şansele de salvare a apelantului.

Ne puteți urmări și pe Google News

Aplicaţia permite transmiterea localizării apelanţilor 112 atunci când apelul de urgenţă este generat dintr-o reţea naţională de telefonie mobilă. Utilizarea aplicaţiei presupune activarea şi existenţa serviciilor de date (acces Internet) şi a serviciului de localizare (GPS) ale telefonului mobil.

În lipsa serviciului de date, poziţia apelantului va putea fi totuşi comunicată operatorului 112 în timpul conversaţiei telefonice pentru că aplicaţia permite afişarea coordonatelor GPS”, se arată în comunicatul STS, instituția care gestionează sistemul 112. Versiunile minime suportate de sistemele de operare ale telefoanelor mobile sunt iOS 5 şi Android 4.4.

Pentru a putea folosi aplicaţia într-un caz de urgenţă, utilizatorul trebuie să introducă în aplicaţie numărul sau numerele de telefon, în cazul în care în telefonul mobil sunt două cartele SIM cu servicii de date active.

Folosirea aplicaţiei nu necesită înregistrarea în sistemul informatic al 112 a apelantului sau a numărului/numerelor de telefon pe care acesta îl/le deţine. „La prima accesare a aplicaţiei, utilizatorul trebuie să accepte Termenii şi Condiţiile, apoi, dacă informaţia de localizare este disponibilă, pe ecranul telefonului sunt afişate latitudinea şi longitudinea corespunzătoare poziţiei. Acurateţea informaţiilor de localizare depinde de calitatea semnalului GPS, iar precizia poate varia de la câteva zeci de metri până la câteva sute de metri.

La utilizarea butonului ‘Apelare 112’ sau ‘Transmitere poziţie’, aplicaţia extrage şi transmite informaţiile de localizare asociate telefonului mobil, în format AML (Advanced Mobile Location), către sistemul informatic al 112.

Aceste informaţii vor fi prelucrate şi puse la dispoziţia operatorilor 112 şi a agenţiilor specializate numai în asociere directă cu un apel de urgenţă 112 generat de la numărul de telefon de pe care a fost transmisă informaţia de localizare”, a mai arătat STS.

La nivel european sunt şi alte ţări în care instituţiile sau autorităţile cu atribuţii în gestionarea apelurilor de urgenţă au pus la dispoziţia populaţiei aplicaţii similare celei dezvoltate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, de exemplu Finlanda, Austria, Slovenia, Lituania, arată STS.