Justiție și coronavirus. Cum se vor desfășura procesele după 15 mai

Justiție și coronavirus. Cum se vor desfășura procesele după 15 mai

Odată cu ridicarea stării de urgență, instanțele își vor relua activitatea. În acest context, Ministerul Justiţiei a anunțat că a elaborat o serie de recomandări pentru toți cei care se intersectează în sediile instanțelor și parchetelor.

-obligativitatea purtării de măști/mănuși de protecție în interiorul instituțiilor judiciare;

-suspendarea activităților la anumite intervale de timp pentru aerisireasau dezinfectarea spațiilor de lucru/săli de ședință, săli de audiere etc.;

-plasarea serviciilor care deservesc publicul în spații mai mari decât cele obișnuite de lucru (ex. o registratură mutată într-o sală de judecată, în funcție de infrastructura instanțelor/parchetelor).

Ne puteți urmări și pe Google News

Accesul în sediile instanțelor și parchetelor:

-interzicerea accesului persoanelor care au simptome de COVID-19 sau care au fost în contact cu un bolnav de COVID-19 în ultimele 14 zile, sens în care se poate imagina un chestionar de completat la intrarea în instituție, cu întrebări clare și simple;

-delimitarea în pardoseli cu benzi colorate vizibil a sensurilor de intrare și de ieșire, iar, corelativ, crearea unor așa numite sensuri unice, în măsura în care este posibil;

-delimitarea în pardoseli cu benzi colorate vizibil a distanței de 1,5m care trebuie respectată pentru accesul la serviciile care deservesc publicul (arhivă, registratură) și stabilirea de reguli de acces clare, putându-se avea în vedere pentru început, inclusiv, prelungirea programului de lucru cu publicul;

-interzicerea accesului în birourile instanțelor/parchetelor a persoanelor din afara instituțiilor, dacă nu există permisiunea personalului și dacă interesul vizitelor nu se justifică pe chestiuni de interes profesional;

-limitarea în timp a prezenței justițiabililor în sediul instanțelor/parchetelor după finalizareadosarului/operațiunii care a necesitat prezența lor în acel loc, respectiv impunerea părăsirii în cel mai scurt timp a sediului instituției;

-utilizarea termoscannerelor la intrarea în instituțiile judiciare cu trafic mare de persoane;instalarea la instanțele/parchetele cu trafic mare de tuneluri de dezinfectare;

-creșterea frecvenței la care se desfășoară igienizarea și aerisirea spațiilor de desfășurare a activității;

-în materie penală, în continuare, se impun restricții în legătură cu transportul la instanțeal deținuților, acesta urmând a fi autorizat doar pentru cazuri bine justificate, transportul de loturi mari de persoane impunându-se a fi evitat, sistemul de videoconferință fiind cel indicat în astfel de cazuri;

-comunicarea actelor de procedură pe cale electronică, sens în care participanților la procedurile judiciare li se vor solicita adrese de e-mail/whatsapp etc.

Documentul integral, AICI