Dornică să nu piardă startul pe piața echipamentelor sportive conforme religiei islamice, Adidas a imitat Nike, punând în vânzare văluri islamice pentru musulmanii care doresc să facă sport în spațiile publice, fără a face derogări de la preceptele dogmei islamice, privind expunerea corpului feminin.

În termeni religioși, este vorba de diferite tipuri și culori de „hijab”, un văl islamic care acoperă părul, urechile și gâtul, și doar materialul, mai lejer, îi conferă un aspect cât de cât sportiv.

Pe site-ul său, Adidas propune văluri în mai multe culori „neutre” pentru a se „asorta cu toate ținutele”: roz, alb sau negru.

Un hijab sport este comercializat la prețul de 29,95 euro.

Site-ul Adidas laudă calitățile produselor sale, care oferă „o respirabilitate maximă”, un „logo reflectorizant”, dar și asigurarea de a avea pielea bine acoperită, grație unui „model lung”, care „acoperă pieptul și umerii”, așa cum impune legea islamică.

Noul produs din catalogul mărcii cu trei benzi a provocat o adevărată furtună pe rețelele de socializare, scrie Valeurs Actuelles. Franțuzoaica Lydia Guirous, o cunoscută militantă pentru drepturile femeilor, a scris alături de o fotografie de pe site-ul firmei sportive: „Adidas cedează islamiștilor și acceptă să închidă femeile în supunere, comercializând hijabul de «running» în Franța! Departe de valorile sportive”, a scris ea pe Twitter, subliniind că firma franceză Decathlon a renunțat să mai comercializeze astfel de produse cu un an în urmă.

Decizia de marketing a Adidas a fost deplânsă și de Naem Bestandji, specialist în islam și militant feminist laic, care a calificat firma sportivă drept „parteneră de islam politic”.

„Pentru a ajunge din urmă Nike pe piața sexistă, Adidas își lansează propriul hijab. Marca participă la diabolizarea corpurilor femeilor, facilitează presiunea asupra musulmanelor care o refuză și asupra federațiilor, pentru a ceda.”