Golden Gate-ul de peste Dunăre este gata pentru inaugurare. Podul de la Brăila a fost supus la testele de încercare și a rezistat

Golden Gate-ul de peste Dunăre este gata pentru inaugurare. Podul de la Brăila a fost supus la testele de încercare și a rezistat Sursa foto: Ionel Scriosteanu / facebook

Peste zece zile este programată dată inaugurării podului suspendat de peste Dunăre, care este situat între Brăila și Galați. Lucrarea de infrastructură rutieră este una dintre cele mai mari din Europa și a costat peste 500 de milioane de euro.

În cursul zilei de vineri, la podul suspendat de peste Dunăre de la Brăila - Galați - Tulcea, s-au finalizat testele de încercare a suprastructurii.

Aceste teste au presupus deplasarea unor camioane încărcate pe pod, ce au rulat cu o viteză constantă de aproximativ 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.

”În ultimele zile, a continuat efectuarea testelor statice, necesare pentru verificarea eficienției statice pentru forța tăietoare, momentul încovoietor pentru tablierul metalic și forța de tensiune din tiranți. Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj și turnuri, prin poziționarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare. Cum spuneam, acesta este cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc și 2 sisteme de măsurare și observare a evoluției podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie și sistemul format din cei 50 senzori montați permanent pe pod, în puncte sensibile”, a scris secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, prezent la aceste teste.

Ne puteți urmări și pe Google News

Podul are o lungime de doi kilometri, și poate fi traversat în două minute la bordul unui autoturism care circulă cu viteza de 50 de km/h.

Lucrări de 500 de milioane de euro

Lucrările au demarat în primăvara anului 2019, investiția fiind în valoare de  500 milioane euro.

În cadrul acestui proiect de infrastructură rutieră, unul dintre cele mai mari din Europa, s-a construit un pod și dar și 23 kilometri de drum, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. Vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.