Când se va circula pe podul de la Brăila. „Golden Gate-ul” de peste Dunăre a fost, în sfârșit, terminat

Când se va circula pe podul de la Brăila. „Golden Gate-ul” de peste Dunăre a fost, în sfârșit, terminat Podul suspendat de la Brăila. Sursa video: captura video

Celebrul pod suspendat peste Dunăre, care va asigura o legătură directă între Galați, Brăilă și Tulcea, este gata. Constructorii au aplicat marcajele rutiere și au vopsit pilonii pricipali ai podului. Data inaugurării a fost fixată de CNAIR, ca fiind 27 iunie 2023.

Podul va avea două benzi de circulație, pe fiecare sens de mers, și o bandă de urgență, unde șoferii care vor avea probleme la mașini, vor putea opri în siguranță.

Constructorii au aplicat în ultimele două zile marcajele rutiere, acestea fiind deja finalizate pe toată lungimea, de la Calea Galați la Smârdan. În plus, pilonii podului au fost vopsiți cu o vopsea rezistentă la apă, și care are efecte anticorozive.

De asemenea, la finalul săptămânii trecute au fost efectuate testele de rezistență a podului, fiind folosite câteva zeci de camioane încărcate la maxim. Aceste teste au fost conduse de secretarul de stat de la Transportul, Ionel Scrioșteanu.

Ne puteți urmări și pe Google News

„La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – Galaţi – Tulcea s-au finalizat testele de încercare a suprastructurii, ultimul fiind testul de încercare dinamică, care s-a realizat prin intermediul deplasării unor camioane încărcate pe pod, ce au rulat cu o viteză constantă de aproximativ 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate. În ultimele zile, a continuat efectuarea testelor statice, necesare pentru verificarea eficienţei statice pentru forţa tăietoare, momentul încovoietor pentru tablierul metalic şi forţa de tensiune din tiranţi. Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj şi turnuri, prin poziţionarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare”, a spus Scrioșteanu.

S-a folosit un sistem topografic de înaltă precizie

Pentru realizarea testelor de rezistență, oficialii de la Ministerul Transporturilor au folosit sisteme topografice de ultimă generație, care au fost amplasate pe cele două maluri ale Dunării.

Apoi, în momentul în care camioanele încărcate au început să ruleze pe pod, razele laser a măsurat abaterile înregistrate, care s-au încadrat în normele admise.

”Cum spuneam, acesta este cel mai complex şi avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc şi 2 sisteme de măsurare şi observare a evoluţiei podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie şi sistemul format din cei 50 senzori montaţi permanent pe pod, în puncte sensibile”, a mai spus Scrioşteanu.

A costat 500 de milioane de euro

Podul a costat în jur de 500 de milioane de euro și este al treilea că mărime din Europa, la capitolul podurilor suspendate.

Pentru construcția lui s-au folosit aproximativ 81.000 kilometri de fir de oţel și 86 de segmente, tabliere metalice, cu o greutate totală de 20.800 de tone.

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.