Germania, nemulțumită de interzicerea maşinilor cu motoare pe combustie. Cererea făcute către Uniunea Europeană

Scandal mașini electrice în privința autonomiei. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Germania a cerut Uniunii Europene să propună mai mult legi care să permită circulația mașinilor pe benzină și motorină să circule și după 2035. Europa vrea să aibă emisii zero în următorii ani.

Parlamentul European a aprobat, luna trecută, o nouă legislație prin care s-a stabilit ce drum trebuie urmat pentru ca emiisile de dioxid de carbon pentru autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare să fie reduse până la zero până în 2035. Obiectivul va fi aplicat în cazul tuturor mașinilor de la nivelul Uniunii Europene pentru ca emiisile să fie reduse 100%. Parlamentul a explicat că obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

Odată cu implementare noii legislații, nu vor mai putea fi vândute în UE mașini cu motoare pe combustie. Este vorba de autovehiculele alimentate cu motorină sau benzină. Legea are drept scop trecerea accelerată la vehicule electrice. În plus, în acest fel vor fi combătute schimbările climatice. Germania nu este de acord cu decizia Parlamentului European și caută o soluție pentru ca piața auto din țară să nu sufere pierderi.

Germania cere UE să nu elimine mașinile pe benzină și motorină

Germania a propus ca motoarele pe combustie care folosesc combustibili produşi prin folosirea electricităţii sau e-combustibili să fie folosite și după 2035. „CE ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcţiona motoare pe combustie care folosesc combustibili cu carbon neutru”, a declarat secretarul german de stat pentru Transporturi, Michael Theurer.

Oficialul german a mai adăugat că mașinile electrice alimentate pe baterii sunt „calea de urmat”. În ciuda acestui lucru, Theurer a subliniat că trebuie sprijinite și alte tehnologii fără CO2. „Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special la vehiculele grele, la camioanele de transport”, a mai spus secretarul de stat.

Este important de precizat că Germania este una dintre țările care produce cele mai multe autovehicule. În plus, Berlinul a promis că va fabrica doar maşini electrice în Europa din 2033. În același timp, BMW, marcă germană, a avertizat în legătură cu efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035, potrivit Agerpres.