Noile reguli impuse de Federaţia Internaţională de Automobilism sunt văzute de directorul tehnic al echipei Red Bull drept "cea mai mare schimbare de după 1983".
"În afara câtorva piese de la cutia de viteză, niciun element al RB4 (n.r. maşina Red Bull din sezonul 2008-2009) nu face parte din RB5", spune Adrian Newey.
Federaţia a decis să modifice dimensiunile standard ale eleroanelor. Echipele trebuie să mărească dimensiunea eleronului din faţă şi să îl îngusteze pe cel din spate. O altă modificare este obligativitatea echipelor de a folosi pneuri slick (cu suprafaţă netedă, fără şanţuri în cauciuc).
Mai multe depăşiri - mai mult spectacol
Totuşi, va fi permisă folosirea sistemului KERS (Kynetic Energy Recovery System - Sistemul de Recuperare a Energiei Cinetice). Dispozitivul KERS stochează într-o baterie energia cinetică pierdută de monopost în timpul decelerărilor şi o pune la dispoziţia pilotului, care o poate folosi ulterior în timpul cursei, beneficiind de un plus de putere (circa 60 CP).
"Fără îndoială, în 2009 asistăm la cea mai mare schimbare de reguli după cele de bază introduse în 1983, ceea ce reprezintă o importantă evoluţie", crede Newey.
Noul sezon al Marelui Circ începe la 29 martie, cu ocazia Marelui Premiu de la Melbourne. Sursa: AFP