Firea anunță soluția SALVATOARE pentru DECONGESTIONAREA traficului în Capitală

Firea anunță soluția SALVATOARE pentru DECONGESTIONAREA traficului în Capitală

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat că municipalitatea va lansa în curând un proiect „pentru decongestionarea traficului”, prin care autobuzele RATB să poată circula şi pe linia de tramvai, devenind astfel benzi unice.

„Într-o perioadă nu foarte îndepărtată vom lansa un alt proiect menit să decongestioneze circulaţia şi să mai rezolve, parţial măcar, aglomeraţia din Capitală, şi anume, pe liniile de tramvai, acolo unde structura acestora permite, va circula şi autobuzul. Acestea sunt deja benzi unice create. Nu va mai fi nevoie să avem o situaţie de genul celei care s-a întâmplat cu pilotul din zona de nord a Capitalei, în zona Băneasa - care pe de o parte rezolvă problema, dar cetăţenii consideră că, prin rezolvarea uneia, creezi alte două-trei probleme - şi atunci am spus că, pentru început, benzile unice din Capitală să fie cele care sunt deja create şi au această infrastructură, şi anume autobuzele să poată să intre pe linia de tramvai”, a precizat primarul în cadrul unei declaraţii acordate presei după lansarea proiectului „Staţii Verzi”, citată de Agerpres

Edilul Primăriei Capitalei a menţionat că nu vrea să anunţe o dată exactă pentru începerea proiectului, pentru că sunt implicate decizii de la nivelul mai multor instituţii. Totuși, Firea a precizat că proiectul va fi demarat în acest an. 

„Avem deja câteva trasee pe care le-am stabilit, acest proiect poate să demareze în scurt timp. Etapa a doua va fi aceea în legătură cu care linia de tramvai va trebui să fie amenajată, astfel încât să poată să intre şi autobuzul. Şi, fireşte, există şi zone unde nu se poate aceste lucru, din cauza construcţiei şi nivelului ridicat al liniei de tramvai”, a declarat ea. 

Firea diminuează și poluarea din Capitală

Peste 30 de refugii ale staţiilor de tramvai din Bucureşti vor fi acoperite, până la sfârşitul lunii octombrie, cu muşchi sedum, care să absoarbă dioxidul de carbon emanat de maşini şi să diminueze poluarea fonică, a susținut Gabriela Firea. Prima staţie amenajată astfel este cea de la Piaţa Sfântul Gheorghe, la capătul tramvaielor 21 şi 16.

„Ceea ce se întâmplă astăzi nu este un gest singular. Nu doar astăzi inaugurăm o staţie de tramvai verde - care va beneficia de un acoperiş verde, cu vegetaţie, întreţinută şi vara şi în sezonul rece, printr-o instalaţie specială - ci ne dorim ca acest proiect să se extindă până la finalul lunii octombrie în 34 de staţii de tramvai. Nu suntem foarte departe de norma europeană de 25-26 de metri pătraţi de spaţiu verde pe cap de locuitor, dar nici nu suntem acolo unde ar fi trebuit să fim. De aceea, efortul nostru trebuie să fie comun, şi încurajez şi sprijin toate iniţiativele care vin din partea societăţii civile şi a companiilor private”, a spus, joi, primarul general al Capitalei, la evenimentul de inaugurare a primei „stații verzi”. 

Ea a menţionat că în zonele foarte aglomerate ale Capitalei, precum marile intersecţii, este necesar ca, într-o perspectivă nu foarte îndepărtată, şi staţiile de autobuz să beneficieze de astfel de acoperişuri verzi. Edilul general a declarat că în acest moment PMB are un plan de investiţii pentru amenajarea tuturor staţiilor de tramvai şi a celor RATB, în condiţiile în care s-a constatat că multe dintre ele sunt depăşite. 

„E nevoie de un sistem de informare a traseelor, precum şi a orelor la care vin mijloacele de transport în comun. Bineînţeles, ne dorim un program predictibil. De asemenea, pentru persoanele suferinde sau în vârstă - mai multe locuri unde să poată să stea. Nu sunt deloc mulţumită de modul în care arată în acest moment staţiile de autobuz, precum şi toate refugiile de tramvai. S-au făcut în anii trecuţi ceva investiţii, dar consider că sunt insuficiente. Am discutat cu domnul director al RATB, Adrian Mihail, care mi-a adus în format draft şi urmează să definitiveze în aceste zile un plan de investiţii pentru toate staţiile RATB, atât cele de autobuz, cât şi cele de tramvai”, a explicat Firea. 

Raluca Costache, Development Manager PLAN B, a explicat că într-o oră şi jumătate acoperişul de spaţiu verde poate absorbi cantitatea de dioxid de carbon emanată de 27 de maşini în 80 de kilometri, iar într-un an poate absorbi 130 de kilograme de dioxid de carbon.