Evenimentul Zilei > EVZ Special > FASCINANTA poveste a superbei goelete ADORNATE, cea mai luxoasă corabie cu pavilion românesc (FOTO)
FASCINANTA poveste a superbei goelete ADORNATE, cea mai luxoasă corabie cu pavilion românesc (FOTO)

FASCINANTA poveste a superbei goelete ADORNATE, cea mai luxoasă corabie cu pavilion românesc (FOTO)

Goeleta Adornate va participa, între 8 septembrie şi 4 octombrie la Rregata Marilor Veliere, ce se va desfăşura în Marea Neagră. Startul se va da pe 11 septembrie, la Constanţa, porturile de escală vor fi Novorossyisk şi Soci, în Rusia, iar finalul va fi la Varna. Un reporter al Evenmentului zilei va fi îmbarcat pe Adornate, ca membru al echipajului, pe toată durata voiajului şi vă va ţine la curent atât cu desfăşurarea competiţiei, cât şi cu informaţii pitoreşti de la bordul navei

Adornate este o goeletă autentică, cu o ţinută extrem de elegantă şi impunătoare, construită în anul 1961 ca pescador, transformată in goeleta în 1997 şi recondiţionata în 2006. Este o navă proiectată special pentru toţi iubitorii luxului şi aventurilor inedite pe mare. De-a lungul timpului a navigat pe întreaga Mediterană, de la Insulele Baleare, Barcelona şi Valencia până pe Riviera Franceză, de la Marsilia la Monte Carlo.

Închiriată în ţări ca Italia, Croaţia si Grecia, Adornate a participat la cele mai importante evenimente maritime din Marea Mediterană, printre care amintim Cannes Royal Classics, Voiles de Saint Tropez si Lycamobile Mediterranean Tall Ships Regatta 2013.

Triplu premiată în 2013

Intre 21 septembrie si 7 octombrie 2013, Adornate a participat la Lycamobile Mediterranean Tall Ships Regatta 2013, competiţie organizată de fundaţia Sail Training International, nominalizată în 2007 la Premiul Nobel pentru activitatea sa în slujba promovarii înţelegerii interculturale şi prieteniei. Adornate a devenit astfel primul velier civil care a reprezentat România la o Regata Internationala de Tall Ships, până atunci ţara noastră fiind reprezentată doar de legendara N.S. Mircea, care este, după cum se ştie, navă militară.

Întrecându-se cu 35 veliere din intreaga lume, echipajul velierului hotelului Vega din statiunea Mamaia, a câştigat trei premii în cadrul competiţiei: “Most impressive arrival in Barcelona” – trofee oferit de primarul Barcelonei – trofeul pentru nava din categoria sa care a parcurs cea mai mare distanţă pentru a începe competiţia din Portul Barcelona şi cel mai important premiu al Regatei organizate de Sail Training International, votat de comandanţii tuturor navelor participante – “The Friendship Trophy & Flag”, pentru nava şi echipajul care au contribuit cel mai mult la încurajarea prieteniei şi înţelegerii interculturale pe parcursul competiţiei.

Adornate şi Bricul Mircea au reprezentat Romania la Black Sea Tall Ships Regatta

Adornate, velierul şi emblema hotelului Vega, din Mamaia, a participat între 30 aprilie si 27 mai 2014, la prima competitie a navelor cu vele desfasurata exclusiv in Marea Neagra, SCF Black Sea Tall Ships Regatta 2014. SCF Black Sea Tall Ships Regatta s-a desfasurat intre 30 aprilie si 27 mai 2014 pe traseul Varna – Novorosyisk – Sochi – Constanţa. La finalul cursei, întreaga flota participantă a ramas în portul Constanta între 24 si 27 mai pentru ceremonia de premiere, iar navele au putut fi vizitate de către public, ceea ce se va repeta şi cu velierele participante la Regata Marilor Veliere, între 8 şi 11 septembrie a.c. Regata a fost organizata în Romania de Navigator Yacht Club, în parteneriat cu Academia Navala Mircea cel Bătrân, Compania Naţională “Administratia Porturilor Maritime” şi Primaria Municipiului Constanţa. Sponsorii locali ai evenimentului au fost: Hotel Vega – Mamaia, EximBank şi Pepsi.

Istorie şi caracteristicile goeletei Adornate

Velierul Adornate, cu o lungime de 45 metri, poate naviga pe mările lumii timp de 70 de zile, în medie, fiind dotat cu un puternic motor diesel Cummins de 380 cai putere si un rezervor de 17.000 litri. Are o elică cu cinci pale şi poate prinde o viteză de 7-8 noduri. Nava a fost construita în 196,1 cu destinaţia de pescador, în Olanda. Din 1961-1996 nava a executat activităţi de pescuit în Marea Nordului şi Mediterana sub pavilion olandez.

În anul 1996, dupa un proiect foarte reuşit se începe transformarea ei din pescador într-un velier de tip goeleta, prin tăierea întregii suprastructuri la nivelul punţii principale, consolidarea osaturii corpului, recompartimentarea sub puntea principală ,construirea unui castel nou la pupa şi montarea arboradei compusa din: catarg  la prova, numit Trinchet de 34,4m înălţime; un catarg la pupa, numit Artimon – de 39,9m şi un Bompres de 7,6m şi – trei Ghiuri.
Pe straiuri, catarge şi ghiuri sant învergate 6 vele triunghiulare, trei Focuri, la prova, două vele situate între catarge vela Ianchişi şi vela Strai şi o velă Randă, pe catrgul din pupa, însumând o suprafaţa velica de 505 metri pătraţi. La o viteza a vântului de 18-25 de noduri – un nod = o milă marină pe oră, o milă marin = 1852 metri – nava poate prinde o viteza de 7-8 noduri.


Cu ajutorul Ghiurilor se poate face o braţare (n. R. – orientare) a velelor rapid şi în siguranţă, pentru aliura cea mai buna de a primi vântul în plin pe toata suprafaţa velică a navei. Tot acest sistem al arboradei si velaturii permite luarea Voltelor “în vant” şi “sub vânt”, lucru caracteristic goeletelor.
Pentru energie electica are in dotare 2 generatoare de 39 Kw.
Lungime totală, cu tot cu bompres, este de 45 de metri, lăţimea la cuplu-maistru: 6,60m, deplasamentul: 250 tone, pescajul maxim la prova – 2,20 metri şi la pupa 3,20 metri.

La început a fost “Barabah”. Acum e „Iubirea Mării”

Cu aceste modificari nava este lasată la apa din nou, în anul 1996, cu numele de botez BARABAH.
În anul 2006, nava este modernizată prin schimbarea întregului mobilier şi accesoriilor cu lemn exotic de mahon si teak cu inserţii şi ornamente clasice. cu aceasta ocazie nava îşi schimba numele în ADORNATE  ce ar simboliza “MAREA IUBIRE” sau  “IUBIREA MĂRII”.
Nava opereaza in serviciul Hotelului Vega din 15 Mai 2010 şi are un echipaj pentru navigaţia în apele teritoriale româneşti de şapte membri: un comandant; un ofiţer mecanic, şef de echipaj/nostrom, motorist şi trei marinari. Pentru voiaje internaţionale sau regate echipajul se mai completeaza cu doi Ofiţeri pentru carturi şi doi cadeţi sau doi marinari . La manevra velelor participa tot echipajul. În afara cabinelor pentru echipaj nava mai dispune de zece cabine cu două locuri fiecare.

Facilităţi

La bordul navei exista un cash bar dotat cu racoritoare şi snacksuri. Interiorul acestui velier exclusivist este construit din lemn masiv şi este prevazut cu o spaţioasă cameră de zi potrivita atat pentru întâlniri de afaceri, intalniri private, spaţiu de lucru cât şi pentru momentele de relaxare. Oaspeţii cu o agenda incarcata pot utiliza biroul de lucru complet echipat disponibil la bordul navei. De asemenea, puntea spaţioasa a velierului este special proiectată pentru clipele individuale de relaxare şi răsfaţ, dar şi pentru activitatile de grup. Adornate e o capodoperă!