El a spus că „trebuie desființată supraacciza la combustibil, care a fost o mare prostie. Deşi astăzi pare să producă bani, poate să fie un semnal foarte bun dacă renunţăm la ea”.

Ministerul de Finanțe a anunțat la începutul lunii noiembrie, într-un răspuns la o interpelare adresată de Florin Roman, deputat PNL, că statul român a colectat din septembrie 2017 până în prezent suma de aproximativ 5,8 miliarde de lei, prin introducerea supraaccizei la carburanți.
Astfel, statul român a încasat din supraacciza la carburanți următoarele sume: „septembrie-decembrie 2017- 917,4 milioane lei impact din acciză: ianuarie-decembrie 2018- 2.754,1 milioane lei; ianuarie-septembrie 2019- 2.177,4 milioane lei”, potrivit răspunsului Ministerului de Finanțe.

Potrivit ministerului, majorarea accizei la carburanți nu este evidențiată separat în execuția bugetară: „Majorarea accizei pe litru de carburant, începând cu data de 15 septembrie 2017, nu este evidențiată separat în execuția bugetară, ci se regăsește în totalul încasărilor din accize. Potrivit execuției de casă a bugetului de stat, acciza încasată este evidențiată distinct pentru fiecare categorie de produs accizabil (benzină, motorină, etc)”, scrie hotnews.ro.

O propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal se află depusă la Senat încă din luna iunie a.c.

Noua lege solicită reducerea nivelului accizelor pentru combustibili, cu o diferență semnificativă. Acciza la benzina cu plumb, care momentan este de 2.945,75 lei/tonă, ar scădea până la valoarea de 2.530,17 lei/tonă.

Acciza pentru benzina fără plumb este de 2.566,71 lei/tonă în momentul de față, dar aceasta ar urma să fie micșorată până la 2.151,13 lei/tonă.

Nu în ultimul rând, proiectul legsislativ solicită scăderea valorii accizei la motorină, de la 2.175,24 lei/tonă până la 1.796,53 lei/tonă.

Te-ar putea interesa și: