Persoanele cu mulți urmăritori pe Instagram vor putea, în curând, să vândă direct în aplicație produsele pe care le promovează, după ce Facebook, care deține Instagram și Whatsapp, a declarat în această săptămână că viitorul cumpărăturilor va depinde de creatorii de conținut online, informează BBC.

Promovarea și vânzarea produselor prin intermediul așa-numiților „influenceri” nu este o practică nouă. Cu toate acestea, societatea începe să fie reticentă în a primi recomandări din partea persoanelor care devin „avizate” în diverse domenii, strict prin prisma faptului că sunt faimoase.

„Cele mai bune reclame construiesc singure o întreagă cultură în jurul lor”, spune Grant McCracken, antropolog, cunoscut pentru sfătuirea unor companii precum Netflix și Ford în domeniul culturii și al comerțului.

În „Outliers”, cartea publicată de Malcolm Gladwell în 2008, acesta transmite faptul că durează 10.000 de ore pentru a deveni expert într-un domeniu. „Devenim experți în acest gen de cultură foarte repede, având în vedere orele petrecute în fața televizorului”, spune acesta. Având în vedere culturalizarea și accesul foarte ușor la informații al populației, marketing-ul „leneș” are mai multe șanse de a fi ridiculizat de consumatorii inteligenți.

Această mișcare a Facebook de a intermedia, prin aplicații, vânzările companiilor este percepută într-o zonă gri, de către „influenceri”. „Totul va părea a fi o reclamă, ceea ce va duce la o lipsă de încredere din partea urmăritorilor, însă avantajul este că orice produs promovat va fi mai ușor de achiziționat”, susține Georgie Clarke, care promovează produsele pe care le folosește, pe social media.

Te-ar putea interesa și: