Facebook blochează campania de discreditare a vaccinurilor Pfizer, AstraZeneca, Cine e "clientul necunoscut" care a comandat atacul?

Facebook blochează campania de discreditare a vaccinurilor Pfizer, AstraZeneca, Cine e "clientul necunoscut" care a comandat atacul?

Facebook a anunțat marți că a blocat sute de conturi care lucrau pentru o misterioasă agenție de publicitate.

Agenția oferea bani influencerilor pentru a ataca vaccinurile anti Covid-19 produse de Pfizer și AstraZeneca.

Cine a plătit campania de discreditare a vaccinurilor?

Rețeaua formată din 65 de conturi Facebook și 243 de conturi Instagram era finanțată de Fazze, o firmă de publicitate și marketing care lucrează în Rusia pentru un client necunoscut.

Rețeaua a folosit conturi false pentru a răspândi afirmații înșelătoare despre siguranța vaccinurilor Pfizer și AstraZeneca. Cel mai șocant exemplu de dezinformare este afirmația că vaccinul AstraZeneca ar transforma o persoană într-un cimpanzeu.

Propaganda împotriva vaccionurilor Pfizer și AstraZeneca a vizat influențarea publicului din India, America Latină și, într-o măsură mai mică, din SUA.

Facebook nu face niciun fel de speculații, dar Rusia e marele suspect

Rusia comercializează puternic vaccinul său Sputnik V în străinătate. Unii analiști consideră că Moscova ar încerca să se folosească de vaccin pentru a-și atinge obiective geopolitice. ca urmare, nu ar fi de mirare ca entități ale statului rus să fie implicate în campania de denigrare a vaccinurilor Pfizer și AstraZeneca. Reprezentanții Facebook nu au făcut, însă, niciun fel de speculații cu privire la posibila motivație din spatele campaniei .

S-a aflat că rețeaua Fazze a contactat influenceri din mai multe țări oferindu-le bani pentru a reposta conținutul înșelător. Manevra a eșuat, însă, când influenceri din Germania și Franța au dat totul pe față. Francezul Léo Grasset, ale cărui filmulețe sunt urmărite de un număr mare de oameni pe youtube. spune că a fost printre cei contactați de Fazze. I s-a cerut să posteze un videoclip de 45-60 de secunde pe Instagram, TikTok sau YouTube în care să critice rata mortalității vaccinului Pfizer.

Când Grasset le-a cerut celor de la Fazze să spună cine e clientul pentru care lucrează, firma l-a refuzat. De altfel, era clar de la bun început să ceva e necurat, pentru că Fazze i-a îndemnat pe influenveri să nu pomenească despre faptul că sunt plătiți, scrie The Times of Israel.