Este, poate, cea mai cruntă lovitură dată de COVID-19. Cum se va schimba lumea

Este, poate, cea mai cruntă lovitură dată de COVID-19. Cum se va schimba lumea

Reprezentanții UNICEF sunt îngrijorați pentru că sute de milioane de copii nu au acces la învățământ în această perioadă.

Pandemia de coronavirus, care a marcat anul 2020, a lăsat urme adânci într-unul dintre domeniile esențiale la nivel mondial: educația. Numărul copiilor care nu mai acces la şcoală înregistrează o nouă creştere la nivel mondial, au afirmat, marți, oficialii UNICEF, care au tras un semnal de alarmă în aceste condiții. Închiderea şcolilor este răspunsul greşit la pandemia de coronavirus, a fost mesajul venit din partea UNICEF.

La nivel mondial, aproape unul din cinci copii de vârstă şcolară, un total de aproximativ 320 milioane, nu a putut merge la şcoală la începutul acestei luni. Aceasta înseamnă o creştere cu aproape 90 de milioane începând din noiembrie, arată UNICEF, citând date strânse de UNESCO.

Sfat: redeschideți școlile!

Ne puteți urmări și pe Google News

Cei de la UNICEF au avertizat că închiderea şcolilor poate să aibă repercusiuni asupra învăţării, bunăstării psihice şi fizice şi siguranţei copiilor, care îşi pierd sistemele de sprijin şi hrana pe care o primeau la şcoală. Agenţia ONU atrage atenţia că prea multe şcoli se închid fără a fi necesar, în contextul în care există puţine dovezi că acestea contribuie la ratele ridicate de transmitere a coronavirusului.

UNICEF îndeamnă guvernele să evite închiderea şcolilor la nivel naţional şi, în schimb, să dea prioritate redeschiderii acestora, făcându-le cât mai sigure posibil.

„Ne îndreptăm în direcția greșită”

„În pofida a tot ceea ce am aflat despre COVID-19, rolul şcolilor în transmiterea comunitară şi măsurile pe care le putem lua pentru a-i ţine pe copii în siguranţă la şcoală, ne îndreptăm în direcţia greşită şi facem asta foarte rapid. Asistăm la o tendinţă alarmantă prin care guvernele închid încă o dată şcolile ca prim recurs în loc de a o face în ultimă instanţă”, a afirmat directorul departamentului pentru educaţie din cadrul UNICEF, Robert Jenkins, într-un comunicat de presă, conform Agerpres.

Planurile de redeschidere a şcolilor trebuie să includă acces extins la învăţământ la distanţă, mai ales pentru grupurile marginalizate, mai subliniază UNICEF.