Elevii, studenţii şi medicii de la Institutul Clinic Fundeni au învăţat împreună despre imagistică şi radiologie
- Carmen Anghel
- 9 noiembrie 2015, 12:39
Institutul Clinic Fundeni, în parteneriat cu Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București, au derulat în perioada mai 2014 - noiembrie 2015 „Programul de consiliere pentru elevi și studenți la medicină și practică în imagistică și radiologie”.
Proiectul, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în Oameni!, a cărui valoare se ridică la suma de 2.171.220 lei, a urmărit creşterea ocupabilităţii elevilor înmatriculaţi în sistemul naţional de învăţământ şi a studenţilor la medicină, dezvoltarea aptitudinilor de muncă a acestora, prin asigurarea de servicii de orientare şi consiliere profesională adaptate la nevoile lor și organizarea de stagii de pregatire practică, în vederea îmbunătăţirii inserției ulterioare a acestora pe piaţa muncii.
Beneficiarii programului au fost 214 elevi (față de 170 de elevi prevăzuți inițial), din 5 licee bucureștene, care au fost consiliați profesional, și 214 studenți la medicină (față de 180 de studenți prevăzuți inițial). Pentru studenți, au fost realizate stagii de instruire teoretică și practică, cu durata de câte 3 săptămâni derulate în timpul vacanței de vară universitară. Șase module s-au realizat în Institutul Clinic Fundeni, în cadrul Laboratorului de Radiologie, Imagistică Medicală și Radiologie Intervențională, și alte trei module au fost derulate în această vară în 3 spitale partenere, respectiv Spitalul Universitar de Urgență București, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu” și Spitalul Clinic de Urgență pentru copii „Marie Curie”. Toti studenții incluși în modulele de practică au fost motivați cu subvenții de 1.000 de lei.
„Stagiul de imagistică m-a ajutat să mă familiarizez cu modalități de investigație radiologică pe care nu se pune accentul în programa facultații, dar care au devenit standardul de aur în diagnosticul majorității afecțiunilor, precum tomografia computerizată, ecografia si imagistica prin rezonanță magnetică. Imagistica este o specialitate care poate deveni pasivă dacă studenții nu sunt angrenați în munca diagnostică iar, din păcate, acest lucru s-a întâmplat de câteva ori și în cadrul acestui stagiu. Probabil că admiterea unui număr mai mic de studenți și realizarea unui raport optim medic specialist (rezident)/student ar favoriza o dinamică mai constructivă și o abordare individualizată a subiectului", crede Filip Ionescu, Student în anul VI la UMF, participant la stagiu.
Profesor doctor Ioana Lupescu, coordonator de program: „Prin organizarea riguroasă și respectarea etapelor incluse, cu suportul tutorilor și a responsabililor de proiect, obiectivele din cadrul proiectului au fost atinse și depășite. Pentru toți cei care au fost implicați în proiect a fost o experiență inedită, din care cu toții am avut de învățat. Consider că acest tip de proiecte este extrem de util pentru studenții la medicină pentru sensibilizarea și aclimatizarea lor la viața reală din spital și în demonstrarea importanței pe care imagistica medicală o are în algoritmul diagnostic și în managementul pacientului”.
Conf. dr. Carmen Orban, manager I.C. Fundeni spune că „Acest proiect axat pe practica medicală este extrem de util pentru studenții la medicină, în vederea stabilirii unui contact real cu viața și ritmul din spital și pentru demonstrarea importanței pe care imagistica medicală o are în cadrul specialităților medicale”.