Majorarea livrărilor în Europa şi China nu reușesc să compenseze declinul din SUA şi alte regiuni, transmit AP, Deutsche Welle şi Reuters, preluate de Agerpres

Cererea pentru principalele branduri ale grupului german – Volkswagen, Audi, Porsche şi Seat – a fost afectată de scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria companiei, care a izbucnit în 18 septembrie în SUA şi apoi s-a extins în întreaga lume. 

Luna trecută, grupul VW a livrat pe plan global 833.700 vehicule, în scădere cu 2,2% faţă de cele 852.900 unităţi vândute în noiembrie 2014. 

În timp ce pe piaţa din SUA s-a înregistrat un declin de 15,3% al vânzărilor VW, la 45.300 unităţi, problemele economice cu care se confruntă Brazilia şi Rusia au provocat, de asemenea, scăderea livrărilor, de 51,4% şi, respectiv, 31,8%. În schimb, grupul german a raportat majorarea vânzărilor cu 2,6% în Europa Occidentală (270.400 vehicule) şi cu 5,5% în China (329.000 unităţi).