Operatorul de telecomunicații RCS&RDS, cu afaceri de 3,5 miliarde de lei în 2018, a obținut în instanță suspendarea unui ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) din luna iunie a acestui an.

Este vorba despre ordinul prin care prin care instituția a blocat decizia unilaterală a companiei de majorare a tarifelor lunare la anumite servicii Digi, intrată în vigoare începând cu luna martie. Ordinul ANPC a fost precedat de o amendă de 70.000 lei, sancțiune contestată de operatorul telecom.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider. Decizia instanței privind suspendarea ordinului a fost atacată deja de ANPC cu recurs.

Conform datelor analizate de Profit.ro, RCS&RDS a susținut în cererea înaintată Curții de Apel București (CAB) că revenirea la prețurile practicate anterior majorării din martie 2019 ar reprezenta o pierdere de venituri de 70,3 milioane de lei în acest an, respectiv o pierdere de 5,85 milioane lei lunar.

„Or, majorarea tarifelor a fost impusă de motive economice importante și este necesară pentru a se mai echilibra veniturile subscrisei cu cheltuielile semnificative angajate în ultimii ani”, se arată în preambulul motivării deciziei instanței din prima parte a lunii august.

Operatorul arată în cerere că a investit peste un miliard de euro în ultimii 10 ani și că, în această perioadă, nu a majorat tarifele aferente abonamentelor de furnizare servicii de internet și televiziune, precum nici tarifele aferente abonamentelor de telefonie fixă și mobilă în ultimii 8, respectiv 5 ani.

„În ultimii 10 ani, în România au avut loc o serie de modificări de ordin economic și social care au avut un impact considerabil asupra costurilor necesare desfășurării activității companiei, precum transformarea unor programe TV de tip must carry (în conformitate cu Legea audiovizualului 504/2002, prin programe „must carry”  se înțeleg programele televiziunii publice și posturile private aflate sub jurisdicția României, libere la retransmisie și fară condiționări tehnice sau financiare) în programe TV contra-cost, pentru care furnizorii de televiziune trebuie să suporte costuri considerabile în vederea retransmisiei, creșterea continuă a costului forței de muncă, fluctuații ale cursului de schimb al leului față de alte valute, modificarea taxei pe valoare adăugată, inflație ”, se mai spune în motivare.

RCS&RDS arată că, până la obținerea unei decizii de anulare a ordinului ANPC printr-o hotărâre definitivă, în toata această perioadă (circa 2-3 ani, cât este probabil să dureze litigiul) compania ar fi lipsită în mod injust de suma de 140,4 – 210,9 milioane de lei, pe care nu ar putea-o recupera niciodată de la consumatori și pe care nu ar putea să o integreze în facturile viitoare.

Te-ar putea interesa și: