EasyJet si Ryanair si-au "ascutit" ofertele

EasyJet si Ryanair si-au "ascutit" ofertele

Cei doi mari operatori din Europa se lupta pe pasageri prin politici de marketing radicale.

Razboiul tarifelor la bilete a inceput in Marea Britanie de cateva saptamani. easyJet si Ryanair, doua dintre cele mai mari companii aeriene de pe piata din Europa, au anuntat deja ca vor scadea preturile la bilete si ca vor oferi un numar semnificativ de bilete pentru care pasagerii trebuie sa achite doar taxele de aeroport.

Masurile aplicate pana in prezent mai ales de companiile mici low cost sau de cele care intra pe o piata noua au devenit solutii de avarie pentru granzii europeni in incercarea de a-si majora gradul de ocupare al curselor, potrivit cotidianului britanic „The Times”.

Conducerea easyJet a anuntat ca este fortata sa reduca cu 10a pretul biletelor din cauza competitiei acerbe de pe piata. Masura vine la cateva zile dupa ce competitorul sau, Ryanair, a anuntat ca vinde 10 milioane de bilete la agentiile britanice doar contra taxelor de aeroport, adica 10, 15 sau 20 de lire sterline (15, 22,5, respectiv 30 de euro).  

Andy Harrison, directorul easyJet, i-a asigurat insa pe investitori ca profiturile companiei nu sunt puse in pericol de deciziile de marketing luate in ultima perioada, mai ales ca numarul de clienti ai companiei a crescut in primul semestru al acestui an cu 13%, in timp ce costurile s-au redus cu 10%. Totusi, analistii citati de presa britanica sustin ca incasarile easyJet pierd deja teren in Anglia din cauza unor oferte lansate de Ryanair si British Airways.  

Repozitionare in Europa

O alta solutie gasita de conducerea easyJet este extinderea in unele tari europene in care serviciile companiei erau necunoscute: Austria, Belgia sau Romania. In acest moment, easyJet opereaza pe 318 rute, din 83 de aeroporturi din 22 de tari. Luna trecuta, gradul de ocupare a curselor easyJet a fost de 88,6%, cu 1,8% mai putin decat in luna iulie 2006.

Aceasta nu este singura companie care se confrunta insa cu o reducere a gradului de ocupare comparativ cu anul trecut. Ryanair si British Airways trec in acest moment prin situatii similare, la fel ca si celelalte mari companii low cost din Europa.

LANSARE

Din septembrie, vin pe Baneasa

Romanii vor putea zbura cu easyJet abia in septembrie, cand compania va opera primele zboruri de pe aeroporturile din Bucuresti. Daca in septembrie operatorul va zbura doar catre Milano, de pe 29 octombrie compania va lansa curse zilnice catre Londra si curse de patru ori pe saptamana spre Madrid.

easyJet si-a propus sa transporte in primul an de activitate pe piata interna peste 255.000 de pasageri, chiar daca se va lupta pe cote de piata cu companii precum Blue Air sau Wizz Air. 

Ne puteți urmări și pe Google News