Invitata emisiunii „Dosare de presă”, pe evz.ro, a acceptat pentru prima oară să lucreze într-un post generalist, după 16 ani de presă în posturi de știri.

„De data asta, pentru că e prima oară când lucrez într-un post generalist, sigur că sunt tot știri, sigur că e tot presiunea și stresul unui Live, dar e foarte diferit. E foarte diferit din punct de vedere al conținutului, în primul rând. Observatorul de week-end, de zi- e o oră la care oamenii, dacă sunt acasă și se uită la televizor, în week-end, cred că își doresc să vadă niște lucruri frumoase, relaxante. Nu scandal, nu accidente, nu nenorociri. Și mă bucură că pot să le ofer asta.

Am fost invitată chiar înainte de prima mea zi pe post, acum, la colegii mei de la Observatorul de prânz din timpul săptămânii, vineri, și am fost întrebată ce-mi doresc acum. Și am spus, și o repet, și asta chiar cred, îmi doresc să le ofer oamenilor și informație și bucurie. Asta e ce-mi doresc. Și sper că reușesc să o fac”, a declarat Laura Nureldin.

„Oamenii nu mai au răbdare!”

Jurnalista consideră că digitalizarea presei a dus la o întrecere, din partea site-urilor de știri, pentru click-ul cititorului, pe de o parte, și la lipsa de atenție a cititorului pentru calitatea informației, în sine

„Oamenii nu mai au răbdare! Mi se pare înfiorător, că atunci când deschizi pe net un articol, sunt foarte multe site-uri la care îți apare cât durează să citești articolul ăla. Dar de ce să-mi spui de la început că durează un minut sau durează trei minute? Pe bune?? Lasă-mă pe mine să văd.

Poate nu merită să-l citesc. Poate-i scris foarte prost, poate e ceva care nu mă interesează. Dar de ce să-mi spui cât durează? Crezi că am viața așa, împărțită la miime de secundă și trebuie să mă gândesc că o să aloc acestui articol un minut din viața mea? Și trebuie să am o dezbatere cu mine însămi ca să văd dacă merită sau nu. De ce așa?

Oamenii se opresc, nu toți, dar unii oameni se opresc la titlu. Citesc un titlu și, în funcție de titlul acela, fără să se mai uite la conținutul articolului, care poate nu are nicio legătură cu titlul, care e doar ceea ce numim noi clickbait, adică pui un titlu de ăsta bombastic să dea omul click, să acceseze. Deja are, nu o opinie, ci o convingere, pornită de la un cuvânt dintr-un nenorocit de titlu. Nu, mulți oameni nu mai au răbdare”, este de părere Nureldin.

„Săptămâna următoare apare o mărgică mai strălucitoare și uităm tot despre scandalul de săptămâna trecută”

Prezentatoarea Observatorului de week-end de la Antena 1 consideră că oamenii  nu mai au răbdare nici măcar pentru informațiile folositoare lor.

Nu-mi dau seama ce vor oamenii care nu mai au răbdare nici măcar pentru informații folositoare lor. Habar n-am. Dacă nu te interesează ceva care-ți trebuie, nu știu ce te mai interesează. Și, încă o dată, nu știu de ce se întâmplă asta, nu știu cum s-a ajuns aici.

Nu știu cum s-a ajuns la o memorie atât de scurtă. Sunt subiecte care fac vâlvă o săptămână și toată lumea vorbește numai despre asta, peste tot. În săptămâna următoare apare o mărgică mai strălucitoare și uităm tot despre scandalul de săptămâna trecută. Un scandal care nu era o chestie de cancan, era ceva grav. Nu mai există. Nu știu, chiar nu am o explicație.

Mai știi ceva de Balena albastră? Asta de la Andra (e vorba de Andra Gavril, prietena Laurei Nureldin, n.e.) mi se trage. Atunci când mai vorbim de subiecte moarte, „Băi, dar Balena albastră nu mai există și ea? Nu știu… Monstrul din Caracal? Am stat un an, s-a făcut un an de atunci, eram cu toții cu ochii lipiți de televizoare să vedem ce găsesc ăia acolo. Nu mai vorbim de cum s-a întâmplat, cum s-a făcut ancheta, nu vorbim despre asta, dar era un mega-subiect. Fetele alea, săracele, nu au apărut, iar subiectul a trecut undeva așa, în derizoriu”, a mai declarat Laura Nureldin.