Evenimentul Zilei > Social > Doliu în lumea modei. Issey Miyake a murit la vârsta de 84 de ani
Doliu în lumea modei. Issey Miyake a murit la vârsta de 84 de ani

Doliu în lumea modei. Issey Miyake a murit la vârsta de 84 de ani

Issey Miyake, celebrul creator de modă japonez, a murit la vârsta de 84 de ani. El a revoluționat industria modei și este recunoscut, printre altele, pentru că a lansat cunoscutul puloverul negru cu guler pe gât purtat de Steve Jobs.

Issey Miyake a murit pe cinci august, de cancer la ficat. El a fost deja înmormântat într-o ceremonie restrânsă. Japonezul a avut o carieră de peste 50 de ani, timp în care a combinat tehnicile tradiționale cu cele moderne specifice industriei. El și-a impus stilul unic, încă din anii 1980, când a utilizat materiale care nu au mai fost folosite până atunci în lumea modei, precum: sârma, hârtia artizanală japoneză, meșe.

S-a născut în Hiroshima și avea șapte ani când asupra orașului a fost lansată bomba atomică. De-a lungul timpului, creatorul de modă a evitat să vorbească despre acest eveniment. Totuși, în 2009, a spus că nu a vrut să fie etichetat drept „designerul care a supraviețuit” bombei. „Când închid ochii, încă văd lucruri pe care nimeni nu ar trebui să le experimenteze vreodată”, a spus el, precizând că mama lui a murit din cauza expunerii la radiații.

Cum a ales Issey Miyake moda

În tinerețe, Miyake ar fi vrut să se facă dansator sau atlet, dar a descoperit revistele de modă ale surorii sale și s-a decis în privința carierei pe care își dorea să o urmeze. După ce a studiat designul grafic la o universitate de artă din Tokyo, a învățat design vestimentar la Paris. Acolo a lucrat cu renumiții creatori de modă Guy Laroche și Hubert de Givenchy, după care a plecat la New York. În 1970 s-a întors la Tokyo și a fondat Miyake Design Studio.

La sfârșitul anilor 1980, a dezvoltat un nou mod de plisare, înfășurând țesăturile între straturi de hârtie și introducându-le într-o presă termică, informează BBC. În anii 1990 a devenit prieten cu mogulul Apple Steve Jobs, pentru care a creat helanca neagră. Obiectul vestimentar a devenit emblematic pentru Jobs. Parfumul L’Eau d’Issey a devenit un alt produs de succes, celebrități precum Emma Bunton, Mariah Carey, Toni Braxton sunt doar câteva dintre clientele de lux.

A fost expusă o prezentare a creațiilor sale, în luna iunie, în scenă de la Paris. Evenimentul a fost organizat de Rachid Ouramdane, directorul Teatrului Național Chaillot. Au luat parte manechine, artiști și o trupă de acrobați.