Dezvăluiri cutremurătoare! Cum fură marii giganți IT banii de publicitate online

Dezvăluiri cutremurătoare! Cum fură marii giganți IT banii de publicitate online Sursa: Arhiva EVZ

Cei doi mari giganți IT sunt acuzați de complicitate la încolțirea pieței de publicitate online. Mark Zuckerberg și omologul de la Google, Sundar Pichai, au încheiat în secret un acord în 2018 pentru a împărți piața de publicitate digitală între cei doi giganți IT, conform acuzațiilor dezvăluite recent de înalți oficiali guvernamentali americani. 

S-a raportat că înțelegerea a fost semnată de cel mai apropiat subaltern al lui Zuckerberg, COO Facebook, Sheryl Sandberg, care și-a schimbat locul de muncă pentru rețeaua de socializare după o perioadă la cârma echipei Facebook, vânzând publicitatea online a Google, conform acuzațiilor dintr-un proces intentat de un grup de procurori, scrie nypost.com.

Dar, potrivit documentelor recente ale instanței, Zuckerberg și Pichai au aprobat și acordul din culise în 2018, care ar fi asigurat că filiala Meta, Facebook, va licita și va câștiga un procent fix de licitații publicitare, potrivit documentelor.

Cei doi giganți ai informaticii ar fi încheiat atunci un „acord ilegal”

Raportul inițial susține că Google a abordat Facebook în 2017, după ce rețeaua de socializare a apărut ca un concurent puternic pe piața de publicitate online. Cei doi giganți ai informaticii ar fi încheiat atunci un „acord ilegal” pentru a oferi Facebook „informații, rapiditate și alte avantaje” în licitațiile publicitare la care au participat, în schimbul căruia rețeaua de socializare a dat înapoi în fața amenințărilor sale de concurență.

Ne puteți urmări și pe Google News

Versiunea recent editată și nepublicată a plângerii, care a fost re-înaintată vineri, susține, de asemenea, că Sandberg a ajutat la negocierea înțelegerii înainte de a-l prezenta lui Zuckerberg, care a aprobat-o.

„Suntem aproape gata să semnăm și avem nevoie de aprobarea dumneavoastră pentru a continua”, i-au spus  Sandberg și echipa ei lui Zuckerberg într-un e-mail citat în raport.

 Google înșală agenții de publicitate

Raportul susține, de asemenea, că Google a indus în eroare editorii și agenții de publicitate ani de zile cu privire la modul în care stabilește prețurile și își desfășoară licitațiile publicitare, creând algoritmi secreti care au crescut prețurile pentru cumpărători, în timp ce strâng veniturile de la unii agenți de publicitate.

În mod similar, Google folosea veniturile suplimentare pe care le obținea din prețurile umflate ale reclamelor pentru a-și extinde ilegal monopolul, potrivit raportului, care citează corespondența internă a angajaților Google. Unii angajați Google au spus că aceste metode implicau utilizarea „informațiilor din interior” pentru a crește vânzările, susține procesul.

Aceste acuzații au fost făcute de procurorul general din Texas, şi alte 14 state, care acum dă în judecată Google în instanța federală pentru încălcări antitrust. Din anumite motive, Facebook și compania-mamă Meta Platforms nu răspund.

Încă din decembrie 2020, procurorul general din Texas Ken Paxton a preluat conducerea în depunerea unui proces împotriva Google, acuzând compania că folosește mijloace anticoncurențiale pentru a câștiga o poziție dominantă în spațiul publicitar digital.

Ambii giganți ai tehnologiei resping plângerile

Ambele companii au negat anterior ilegalitatea tranzacției către site-ul de știri Politico. Un purtător de cuvânt al Google, Peter Schottenfels, a declarat că plângerea este „plină de inexactități”.

Purtătorul de cuvânt a adăugat că compania intenționează să depună propriul proces săptămâna viitoare pentru a solicita anularea procesului.„În ciuda celor trei încercări ale judecătorului Paxton de a rescrie procesul său, acesta este încă plin de inexactități și lipsit de acreditări legale”, a spus Schottenfels.

„Tehnologia noastră de publicitate ajută site-urile web și aplicațiile să își finanțeze conținutul și le permite întreprinderilor mici să ajungă la clienți din întreaga lume.

„Există o concurență puternică în publicitatea online, care a redus costurile cu tehnologia publicitară și a extins oportunitățile pentru editori și agenți de publicitate. »

Luna trecută, peste 200 de ziare au intentat un proces împotriva Facebook și Google

Editorii i-a acuzat că manipulează pe nedrept piața de publicitate și le subminează veniturile. Atât Facebook, cât și Google se confruntă cu provocări legale din partea autorităților de reglementare care spun că au devenit prea puternice în tehnologie, obținând un avantaj nedrept față de alte companii.

La începutul săptămânii trecute, Comisiei Federale pentru Comerț i s-a permis să inițieze acțiuni legale împotriva Facebook, după ce un judecător a respins cererea companiei de a anula afirmațiile conform cărora este un monopol. În iunie, statele New York, Tennessee, Utah și Carolina de Nord și-au unit forțele pentru a depune un proces antitrust împotriva Google pentru gestionarea magazinului său de aplicații mobile.

Guvernele străine au atacat, de asemenea, cele două companii tehnologice: la începutul acestei luni, autoritățile franceze de reglementare au decis să le amendeze cu 238 de milioane de dolari pentru că ar fi încălcat legea GDPR a UE, nepermițând utilizatorilor să respingă cookie-urile de la urmărirea datelor, scrie Guardian.