Editura Evenimentul si Capital

Dependența de zahăr. Cu românul la psiholog

Autor: | | 0 Comentarii | 688 Vizualizari

Cei mai mulți dintre noi înțeleg de ce zahărul este atât de tentant. Acesta oferă organismului o experiență foarte puternică și previzibilă de plăcere. Are un gust bun, ne poate da energie, ne poate stimula starea de spirit și poate să ne reamintească faptul ca viața, într-adevăr, merită trăită.

Cu toate acestea, majoritatea dintre noi au auzit că zahărul este foarte nociv pentru organism. În ciuda beneficiilor sale pe termen scurt, dezavantajele sunt clare: creșterea în greutate, creșterea riscului de diabet zaharat, probleme ale tenului și chiar probleme de memorie.

Dependența de zahăr este foarte reală. În ultimul deceniu au fost realizate câteva studii pentru a arăta impactul zahărului asupra creierului. Studiile pe animalele de laborator arată că zahărul dă de opt ori mai multă dependență decât cocaina.

Oamenii îl mănâncă în mod compulsiv, în ciuda dorinței de a nu mai mânca, iar consumatorii de zahăr experimentează o formă de sevraj în absența sa. Zahărul stimulează eliberarea neurotransmițătorilor din creier (dopamină și serotonină), similar cu alcoolul, cocaina și alte medicamente.

Cu alte cuvinte, zahărul stimulează creierul în același mod ca și cocaina, prin aprinderea centrilor creierului care declanșează plăcerea. Cu toate acestea, atunci când devenim dependenți de zahăr până la punctul în care se simte o dependență - suferim consecințele unei supraîncărcări a zahărului în organism (inflamații, probleme de dispoziție, creștere în greutate și afectarea memoriei pe termen scurt).

1.Mâncați mai multe proteine sănătoase

O modalitate de a-ți păcăli corpul pentru a-ți diminua dorința de a consuma zahăr este să mănânci mai multe proteine sănătoase. Consumul de proteine la fiecare masă încetinește digestia, stabilizându-vă zahărul din sânge și insulina pentru a vă ajuta să eliminați pofta de-a lungul zilei. Consumul de proteine este o strategie bună pentru a ajuta la reducerea poftei de dulciuri. Asta înseamnă pește, carne de calitate, nuci și semințe, pulberi de proteine organice.

2.Stabilizați nivelul de zahăr Menținerea stabilității concen trațiilor de zahăr din sânge prin consumul de proteine și grăsimi sănătoase pe tot parcursul zilei este esențială. Alegerea unor mese echilibrate vă ajută organismul să extragă energia întrun ritm lent și constant.

3.Consumați APĂ Studiile au arătat că majoritatea oamenilor suferă de deshidratare cronică din cauza confundării senzației de sete cu cea de foame. Corpul nostru reacționează la deshidratare, cu nivelul crescut de glucoză din sânge. Apa potabilă, băută în cantități suficiente pe parcursul zilei, vă susține nivelul optim de zahăr din sânge.

4.Reeducați-vă limba Mănâncă alimente care sunt dulci natural pentru a te răsfăța. Încercați legumele, cum ar fi cartofii dulci și sfecla, care ne pot da aroma pe care o iubim fără efectele dăunătoare. Explorați condimente, cum ar fi scorțișoară, nucșoară și cardamom, care nu numai că oferă un gust dulce fără efecte negative, ci și pentru a reduce pofta de zahăr!

5.Evitați să vă faceți provizii Mai ușor de zis decât de făcut, dar nu este imposibil. Important este să nu vă sabotați și să aveți la îndemnă provizii cu dulciurile preferat. Dacă încercați cu adevărat să eliminați obiceiul, trebuie să eliminați lucrurile dulci: acest lucru include zahărul alb sau maro, siropul de porumb, siropul de miere și de arțar, cerealele dulci, biscuiții, ciocolățele și sucurile acidulate.

Curs VALUTAR, 21 mai! Surpriza COLOSALA la casele de schimb! Ce se intampla cu EURO

Pagina 1 din 2


Opiniile exprimate de invitații EVZ aparțin autorilor și nu reprezintă punctul de vedere al publicației

Tag-uri: zahar, dependenta



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Invitaţii evz

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI