Decizie radicală luată de Facebook. Ce trebuie să știe utilizatorii de Instagram
- Tudor Borcea
- 8 februarie 2019, 09:22
Instagram, foarte popular în rândul tinerilor, a decis să interzică fotografiile care arată răni autoprovocate, pentru a contribui la lupta împotriva automutilării și sinuciderii, a anunțat platforma deținută de Facebook.
Recent, „am arătat că în ceea ce privesc auto-vătămarea și sinuciderea, nu suntem la zi și ar trebui să facem mai mult pentru a asigura siguranța utilizatorilor Instagram", a indicat rețeaua socială într-un comunicat publicat pe blogul oficial.
Instagram, care interzice deja orice publicare care încurajează suicidul sau automutilarea, va retrage și interzice „imagini violent explicite de automutilare, cum ar fi tăieturile”.
În privința fotografiilor mai puțin „dure”, dar legate de automutilare – cum ar fi , spre exemplu, cicatricile – ele nu vor apărea în rezultatele de căutare și nu vor fi recomandate de algoritmii Instagram – care afirmă că lucrează cu experți în sănătate mintală.
Acest tip de conținut, mai puțin „direct explicit” nu va fi „complet suprimat, pentru că nu dorim să stigmatizăm sau să izolăm persoane care ar putea fi în pericol publicând conținut legat de acte de automutilare pentru a cere ajutor”, a adăugat filiala Facebook.
Ca firma mamă, Instagram, dar și Twitter sau Google, încearcă în permanență să limiteze conținuturile problematice pe platformele lor, încercând în același timp să evite orice acuzație de cenzură, notează Belga.
Platforma de partajare foto, care revendică peste un miliard de utilizatori în întreaga lume, are în vedere și alte măsuri, cum ar fi estomparea unor imagini.
Potrivit BBC, această decizie intervine după ce tatăl unui adolescente britanice (14 ani) care s-a sinucis în 2017 a acuzat Instagram că a avut partea sa de responsabilitate în această dramă.
Potrivit tatălui tinerei, ea a „consultat prea mult conținuturi legate de sinucidere sau automutilare”.
Apărută ca simplă platformă de partajare foto, Instagram a fost achiziționată în 2012 de către gigantul Facebook devenind de-a lungul timpului o rețea socială de sine stătătoare, unde utilizatorii comunică via comentariile publicate sub fotografii.