Decizie de ultimă oră după cazul Caracal. Ce se întâmplă cu dispecerii de la 112

Decizie de ultimă oră după cazul Caracal. Ce se întâmplă cu dispecerii de la 112

Ministerul de Interne este în stare de alertă încă de la izbucnirea cazului Caracal, iar în aceste zile au fost luate mai multe hotărâri care schimbă modul de lucru în cadrul instituției, una din schimbările gândite fiind consilierea psihologică a tuturor dispecerilor de la 112.

Comitetul Interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 organizat în urma tragediei de la Caracal a avut miercuri a doua întâlnire, în cadrul căreia s-au tras mai multe concluzii.

Prima se referă la statutul postului de Dispecer de Urgență, pe care membrii comitetului consideră că trebuie să o introducă în nomenclatorul de meserii. Dispecerii vor primii o atenție mult mai mare de acum încolo pentru că, așa cum se notează în comunicatul de presă emis de MAI, „s-a considerat a fi necesară identificarea unei soluții în vederea consilierii apelanților în situații de urgență, din punct de vedere psihologic și nu numai”.

Aveți, mai jos, conținutul întreg al comunicatului de presă al MAI:

Miercuri, 31 iulie a.c., la sediul Ministerului Afacerilor Interne a  avut loc cea de a doua ședință extraordinară a Comitetului Interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112.

 În ședința de astăzi, secretarul de stat, șeful DSU, dr. Raed Arafat a supus analizei stadiul îndeplinirii măsurilor stabilite în ședința de ieri, 30 iulie, respectiv propunerile de modificare a OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență,  propuneri de completare a raportului de informare a prim ministrului, completarea și explicitarea de către STS a aspectelor tehnice care limitează capacitatea de localizare prin utilizarea tehnologiei AML, chiar și în condițiile implementării acesteia.

 Conform celor expuse, comitetul a considerat că sunt necesare modificări asupra OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență precum și asupra OUG 111/2011 privind comunicațiile electronice. Astfel, până la data de 2 august a.c., Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale cu sprijinul celorlalte entități implicate, va prezenta nota de fundamentare și proiectul de modificare a OUG 34/2008 care va viza în principal modalitatea de gestionare a datelor de identificare a utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă,  obligațiile operatorilor de telefonie mobilă, accesul agențiilor specializate la date de identificare a localizării apelantului doar în situații de urgență, posibilitatea accesării altor date relevante, doar în operațiunile de căutare-salvare, prezumarea consimțământului clientului  pentru localizare în contextul apelării numărului de urgență unic 112. De asemenea, discuțiile au vizat și situațiile de mobilitate a persoanelor aflate în proximitatea granițelor țării și modalitatea de localizare după trecerea frontierei de stat.

 Totodată,  s-a considerat a fi necesară identificarea unei soluții în vederea consilierii apelanților în situații de urgență, din punct de vedere psihologic și nu numai. Prin prisma celor expuse mai sus, Comitetul consideră că este imperios necesar în a recunoaște Dispecerul de Urgență, ca meserie distinctă adaptată la specificul agenției.

 De asemenea, vineri, 2 august a.c., va fi analizată o primă formă a raportului de informare a prim-ministrului, întocmit prin valorificarea tuturor concluziilor rezultate din activitatea Comitetului în aceste zile”.

Ne puteți urmări și pe Google News