Mai mult, dintre segmentele clasice pe care le folosim pentru a avea o imagine de ansamblu, familiile moderne sunt mai constante în manifestări de la o lună la alta, dar și între medii – cele din mediul urban fiind destul de asemănătoare cu cele din mediul rural. Cum putemconcret  interpreta aceste date?

Conform barometrului realizat de Reveal Marketing Research – „Românii AZI” – se observă o scădere a energiei în timpul concediilor, exprimată prin mai mult calm și mai puțină motivație, dar și mai puțină furie.

În mediul urban, în luna septembrie are loc o ușoară scădere a emoțiilor corespunzătoare teritoriului emoțional al furiei și fricii, de la 61% la 58%.

În mediul rural, în septembrie, procentul de oameni care se consideră mai degrabă furioși și speriați ajunge de la 73% în august la 64% în septembrie. Totuși, avem și o creștere a unei emoții negative din acest teritoriu, anume cea a neliniștii, care a crescut de la 12% la 17%.

Cea mai resimțită emoție este în continuare îngrijorarea – 21% urban, 17% rural, mai ales relevantă pentru Tinerii profesioniști (27%) din mediul urban și pentru Seniorii pensionari (27%).

Prioritățile, fluctuante în mediul rural

Cele mai mari oscilații se pot observa în cadrul mediului rural, care, în luna septembrie „stă mai bine” legat de următoarele aspecte: stare de spirit, carieră și locul de muncă, venituri (creștere de la 37% la 48%), sănătate și fitness (creștere de la 53% la 67%, depășind mediul urban care a rămas la 60%). Cu toate astea, satisfacția față de venituri este în continuare mai scăzută în mediul rural (48%) față de mediul urban, unde e constantă față de luna august (55%).

În mediul urban, în luna septembrie, relațiile sociale și unitatea sunt cele mai importante pentru tinerii români. În mediul rural apar fluctuații mai mari ale priorităților decât în mediul urban.

Teritoriul armoniei

Septembrie este o lună mai calmă decât august din punctul de vedere al priorităților românilor, cu scădere (în medie) mică a teritoriului schimbării și depășirii obstacolelor în mediul urban (de la 38% la 35%). Apare o ușoară creștere a teritoriului armoniei, de la 30% la 33%.

În mediul rural, are loc o scădere mai abruptă a teritoriului schimbării și depășirii obstacolelor, de la 30% la 21% în septembrie. Segmentul cel mai ambițios în mediul urban este cel al Tinerilor fără partener, cu 49% care prioritizează schimbarea. În mediul rural, cel mai ambițios și orientat spre schimbare segment este reprezentat tot de Tinerii profesioniști, de data asta cu doar 25% care au ales schimbarea ca prioritate.

Cel mai constant segment observat până acum, inclusiv comparativ între urban și rural, este reprezentat de Familiile moderne. În cadrul lor, schimbarea este o prioritate pentru 36% dintre cei din mediul urban și 30% dintre cei din mediul rural.

 În septembrie românii au cheltuit mai mult

Oamenii percep cheltuieli ușor mai mici pentru nevoile din partea de jos a piramidei (medicamente, suplimente) și mai mari celor asociate nevoilor din vârful piramidei – vacanțe, calculatoare & electrocasnice.

Cele mai cheltuitoare segmente, în mediul urban, sunt Familiile moderne și Familiile tradiționale (care au cheltuit mai mult și pe concedii în luna asta). În mediul rural, cele mai cheltuitoare segmente au fost tot Familiile moderne, dar alături de Tinerii profesioniști. Familiile moderne sunt constante nu doar ca priorități, ci și ca mod de a-și cheltui veniturile, având fluctuații mici.

În mediul urban, familiile moderne au cheltuieli semnificativ mai mari decât media pentru Cadouri (41% față de media de 31%), Mobilier și decorațiuni pentru casă (31% față de 23%). În mediul rural, 67% au cheltuit peste strictul necesar pe Călătorii/vacanțe și 75% (față de media de 24%) au considerat că au cheltuit mai mult pe Cărți decât media (46% în mediul rural).

Sursa: Capital