Daniel David, despre problemele actuale ale învățământului. Ministrul vrea schimbări majore
- Mădălina Sfrijan
- 3 ianuarie 2025, 15:18
Ministrul Educaţiei a vorbit despre schimbările care ar trebui făcute în sfera învățământului. Daniel David a subliniat că nu este de acord cu introducerea unor materii noi, însă are în plan să eficientizeze metodele de predare. Totodată, el s-a arătat nemulțumit și de modul în care sunt structurate manualele, menționând că acestea nu sunt „prietenoase”.
Daniel David, despre introducerea materiilor noi
În opinia sa, materii precum educația de mediu, educaţia juridică sau cea financiară nu ar trebui introduse în învățământul preuniversitar.
„Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greşeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine şi introduce câte o materie: educaţie de mediu, educaţie juridică, educaţie financiară, educaţie pe sustenabilitate. Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, fiindcă în momentul ăla tot noi ne plângem că copiii au prea multe ore şi prea multe materii”, a explicat Daniel David.
Manualele, marea problemă a învățământului preuniversitar
Ministrul Educației susține că actualele metode de predare nu sunt eficiente, iar manualele sunt neprietenoase. Totuși, Daniel David precizează că acestea conțin noțiunile necesare pentru elevi.
„Voi demara în primul rând şi voi crea oportunităţi pentru training, pentru noi modalităţi de predare, modalităţi moderne de predare”, a adăugat acesta.
Ministrul a fost întrebat dacă va face schimbări prin care programa școlară să fie mai puțin încărcată.
„Eu cred că trebuie să înveţe şi teorie şi cultură, fiindcă asta creează oameni care au sensuri şi semnificaţii în viaţă, sunt mai puţini manipulabili, sunt mai puţini sensibili la teorii conspiraţioniste”, a precizat oficialul.
Ministrul Daniel David vrea schimbări majore
Potrivit ministrului, conținutul din manuale este „destul de bine gândit”, însă există loc de schimbări. Totodată, el a declarat că se va consulta cu experți în privința metodelor de predare care ar trebui folosite.
„Adică metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase. De aceea, dacă această ipoteză a mea se va confirma, eu uitându-mă un pic şi văzând de exemplu că la multe teste internaţionale conţinuturile noastre se suprapun foarte bine peste itemii testului, de multe ori mai bine decât suprapunerea pe care o avem în Finlanda şi cu toate astea performanţa noastră este mai slabă. Oare de ce? Fiindcă nu predăm bine acele conţinuturi şi acţiunea noastră va fi aici”, a încheiat ministrul.