Dupa un debut remarcabil in poezie, foarte tanara Zvera Ion performeaza acum intr-un alt gen, cel dramatic, si sub o identitate noua, marcata onomastic prin caderea unei litere.
Piesa „Vitamine” (Editura Cartea Romaneasca, 2006) o scoate pe Vera Ion de sub pelerina lirica a antecesoarei, intr-un text mult mai aerisit, aparent relaxant.
Pe scena se desfasoara spectacolul Romaniei postrevolutionare, cu capitalismul ei in statu nascendi. Lucruri si situatii de mult cunoscute si rulate in Occident, marketingul agresiv si reclamele subliminale, influenta televiziunii asupra consumatorilor, viata traita prin procura sunt descoperite la noi de o generatie obisnuita, mai an, cu mizerabilele cozi ceausiste.
Tatal si Mama, cei doi „stalpi” ai familiei, au asadar o deplina ingenuitate de public-tinta, lasandu-se, cu inocenta, fermecati de sirenele consumerismului. In schimb, Bro si Andreea, copiii lor adolescenti, nu au cum sa perceapa diferenta fata de lumea veche si, implicit, aerul specific al timpurilor noi. S-au nascut si au crescut in ele, astfel ca nici vocabularul slobod al Andreei, nici libertatile pe care si le ia tanarul rebel nu distoneaza cu climatul permisiv al societatii.
Prinsi, fiecare, in orbita experientelor personale, membrii familiei traiesc alaturi numai in chip formal. Se vad, dar nu se mai cunosc; isi vorbesc, dar nu se asculta, savurand individual placeri la care ceilalti nu au acces. „Comunica” intre ei in sila si mecanic, cu gandurile in alta parte, cu inima batand de una singura si creierul captiv intr-o formula „de succes”.
Excelenta este prestatia lui Bro, comutata de pe plus pe minus. Dupa ce moare, tanarul ajunge mai activ decat in timpul vietii (!), devenind un fel de aer statut, imputit, de cadavru in descompunere care strica atmosfera atat de voioasei sale familii. Pentru a redeveni fresh, ca in reclame, acestia trebuie sa taie crengile „putrezite” ale trecutului lor afectiv. Astfel, se vor putea bucura de prezentul curat, uscat, stralucitor.
Cortina cade pe aceasta tampa, sinistra jubilatie, consfintind transformarea unei tinere poete de mare talent intr-un dramaturg promitator.