Cum se vor putea cere cei 15.000 de lei pentru garduri electrice. De marți se vor putea depune actele

Cum se vor putea cere cei 15.000 de lei pentru garduri electrice. De marți se vor putea depune acteleGard electric Sursa foto: dreamstime.com

Cei care sunt deranjați din pricina animalelor sălbatice vor putea cere de marți bani pentru a pune garduri electrice sau alte dispozitive pentru a-și proteja gospodăriile. Prima etapă pentru a reuși să intrați în posesia banilor, este depunerea a dosarului de finanțare.

Acest lucru se face prin intermediul unei platforme informatice pusă la dispoziție de Administrația Fondului de Mediu. Ulterior dosarele intră la analiză, ca mai apoi să se comunice rezultatele acestei analiza. Apoi se vor analiza constenstațiile și se va face evaluarea dosarelor de finanțare în urma soluționării contestațiilor. În cele din urmă se vor încheia contractele de finanțare și se vor implementa proiectele, iar autoritățile le vor monitoriza o perioadă. La acest moment aplicația poate fi utilizată doar pentru a crea conturile de utilizator. 

Ce trebuie să conțină dosarul 

Iar pentru cei care vor sa depună actele, iată ce anume trebuie să conțină dosarul: 

cererea de finanțare;

actul de identitate valabil al solicitantului (reprezentantului legal sau persoanei împuternicite, după caz);

împuternicirea notarială/ actul administrativ - în situația în care cererea de finanțare este semnată de un împuternicit;

certificatul de cazier fiscal (nu mai vechi de 30 de zile);

certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local (nu mai vechi de 30 de zile);

documentul care să ateste dreptul de proprietate/administrare asupra terenului-imobil pentru care se solicită finanțare;

documentul emis de agenția județeană pentru protecția mediului/ primărie care să ateste faptul că imobilul-teren pe care se implementează proiectul se află în zonele populate cu animale din specii de faună sălbatică ori este amplasat pe traseele acestora;

documentul doveditor al deschiderii unui cont bancar. 

Se pot depune mai multe dosare, dar pentru aceiași sumă 

Culmea este că în cadrul aceleiași sesiuni, un solicitant poate depune mai multe dosare de finațare pentru imobile-terenuri diferite, cu condiția încadrării în suma maximă a finanțării, respectiv 15.000 de lei. Solicitanții vor vedea dacă sunt admiși sau respinși pe listele care vor fi publicate pe pagina de internet a AFM, iar rezultatele vor fi comunicate și prin e-mail. În cel mult 15 zile de la primirea contractului de finanțare, solicitanții vor trebui să-l semneze și să-l transmită AFM prin poștă electronică.

Ne puteți urmări și pe Google News