Evenimentul Zilei > Actualitate > Cum scăpaţi de tristeţea de ianuarie
Cum scăpaţi de tristeţea de ianuarie

Cum scăpaţi de tristeţea de ianuarie

Planificaţi-vă corect bugetul ca să vă plătiţi taxele, faceţi mişcare 20 de minute pe zi şi reduceţi treptat cantitatea de alimente consumate.

Taxele pe care le aveţi de plătit, întoarcerea la serviciu sau dietele pe care trebuie să le ţineţi vă pot cauza o stare de tristeţe care vă poate lăsa fără energie şi poftă de viaţă. Soluţia este să vă planificaţi banii lunar, să consumaţi alimente care vă binedispun, precum ciocolată sau banane, şi să staţi la o şuetă cu prietenii, susţin psihologii şi specialiştii în nutriţie.

Faceţi-vă corect bilanţul pe anul trecut. „Ianuarie este luna în care majoritatea oamenilor evaluează ce au pierdut şi ce au câştigat odată cu trecerea în noul an. Unele persoane trec mai uşor peste pierderi, propunându-şi obiective noi şi, uneori, prea înalte. Cel mai uşor revin la job «dependenţii de muncă», deoarece ei nu se bucură de sărbători. Pentru ei, serviciul este totul, ceea ce nu este bine“, afirmă Cristiana Leviţchi, psihoterapeut la Spitalul „Victor Gomoiu“ din Bucureşti. Revenirea la serviciu nu trebuie să fie bruscă, ci în funcţie de ritmul fiecăruia.

Planificaţi-vă banii lunar. Organizarea bugetului ţine de maturitatea şi de responsabilitatea fiecăruia, susţin psihologii. „Nu aruncaţi cu bani în stânga şi în dreapta, dar aveţi grijă să nu ajungeţi nici în extrema cealaltă. Este adevărat că salariile nu sunt foarte mari, însă trebuie să învăţaţi să vă planificaţ i banii“, vă sfătuieşte Cristiana Leviţchi. Mâncaţi banane, ciocolată şi peşte gras. Tristeţea resimţită în această perioadă se poate înlătura şi cu două- trei tablete de ciocolată neagră (cu minimum 70% cacao). Nutriţioniştii vă mai sfătuiesc să consumaţi zilnic şi câte o banană foarte coaptă, care are un efect asemănător.

De două ori pe săptămână, este indicat un peşte gras de ocean, bogat în acizi graşi omega-3. „Omega-3 reprezintă componentul major al creierului. Este recomandat în stările de despresie şi în boli psihice grave“, spune Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, Bucureşti. Mai puteţi consuma alimentele care menţin constant nivelul zahărului din sânge, precum cerealele, bogate în fier, zinc şi complexul de vitamine B.

Vorbiţi cu prietenii sau colegii despre problemele pe care le aveţi. „Terapia prin vorbire este extraordinară. Trebuie să verificaţi însă înainte dacă partenerul de discuţie este disponibil să vă asculte în acel moment. Dacă vă plângeţi la nesfârşit înseamnă că nu sunteţi capabil să vă rezolvaţi problemele. O persoană care se plânge tot timpul că nu-i place jobul pe care îl are nu este capabilă să ia o decizie în această privinţă“, este de părere Cristiana Leviţchi.

Faceţi sport şi dormiţi. 20 de minute de sport pe zi vă pot ajuta să scăpaţi de tristeţe. Dacă nu vă place să faceţi mişcare, ascultaţi muzică, scrieţi sau apelaţi la aromoterapie ori fitoterapie. De asemenea, nu săriţi peste orele de somn. „Multă lume nu se odihneşte în vacanţă şi vine obosită la serviciu, perioadă când odihna e mai greu de recuperat. Cei cu probleme de somn riscă mai mult să facă o depresie. Ţineţi cont de semnalele organismului, dureri de cap sau de stomac şi culcaţi-vă mai devreme“, vă recomandă Cristiana Leviţchi.

Nu exageraţi cu dieta. Dacă aţi pus pe voi câteva kilograme de sărbători nu înseamnă că trebuie să mâncaţi foarte puţin în zilele următoare. „Este bine să învăţăm să mâncăm adecvat. Cantitatea de alimente trebuie redusă treptat“, vă sfătuieşte psihologul.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: