Cum puteți evita facturile eronate la energie electrică. Câțiva pașii pe care trebuie să-i urmați

Cum puteți evita facturile eronate la energie electrică. Câțiva pașii pe care trebuie să-i urmați

Furnizorii de energie electrică se confruntă cu diverse acuzații referitoare la emiterea unor facturi eronate, de zeci și sute de mii de lei, pentru consumatorii casnici obișnuiți. În contextul scumpirii energiei din România, românii încearcă să găsească soluții pentru a nu scoate din buzunar sume fabuloase de bani în schimbul unui consum inexistent. Există, însă, o soluție simplă pentru a evita plata facturilor exagerate la energie electrică.

Pentru a scăpa de scumpirile facilităților furnizate de către distribuitorii de energie electrică, românii sunt sfătuiți să facă un lucru simplu: să dea citire contorului de energie și să transmită, periodic, indexul contorului către compania responsabilă de asigurarea acestui serviciu. Legislația impune firmei de distribuție să verifice, la un interval de maximum șase luni de zile, contorul de energie electrică, însă acest lucru nu se întâmplă de fiecare dată.

Cum poți evita facturi scumpe la energie electrică

Firma de distribuție a serviciului va transmite lunar furnizorului, adică reprezentantului care emite factura și la care se plătește, consumul estimat al energiei electrice - în cazul în care consumatorul nu-și citește contorul singur. Consumul se estimează în funcție de convenția de consum pe care consumatorul a trimis-o companiei sau pe baza trecutului de consum.

La șase luni de zile, angajații distribuitorului trebuie să dea citire contorului și să emită factura de regularizare. Acest lucru nu se întâmplă de fiecare dată, însă. În unele cazuri, facturile în cauză sunt emise după un an de zile sau mai mult. Se poate întâmpla din vina firmei de distribuție sau a consumatorului, dacă deține contor de energie în interiorul locuinței și nu a fost acasă când oamenii distribuitorului au vrut să verifice nivelul de consum.

Așadar, recomandarea este ca fiecare consumator să-și citească singur contorul și să transmită indexul de consum către firma de distribuție.

Indexul de consum se transmite lunar! Ce pași trebuie urmați 

Pe factura de energie electrică este prevăzută o „Perioadă transmitere index”, unde se pune la dispoziția consumatorului și un număr de telefon, ca în cazul de mai jos, valabil pentru furnizorul Enel Muntenia, potrivit economica.net. Consumatorul trebuie să citească cifrele care apar pe ecran și să sune, în fiecare lună, la numărul de telefon de pe factură pentru a transmite indexul.

Se recomandă consumatorului să facă acest lucru lunar sau cel puțin o dată la două luni de zile. Dacă nu locuiește nimeni în locuință și nu se consumă energie electrică, se recomandă consumatorului să transmită același index în fiecare lună.

Nu se transmit, însă, subdiviziunile de kWh, în cazul în care consumatorul deține un contor mai vechi, de tipul celui de mai jos. Nu se precizează nici ce este după virgulă, în pătratul roșu!

Dacă, lunar, consumatorul transmite indexul contorului de energie electrică spre firma de distribuție, are asigurarea că facturile vor prezenta facturarea consumului real al serviciului în cauză, evitându-se astfel plata unor sume eronate.

Ne puteți urmări și pe Google News