Linia de metrou M5 trebuia să înceapă din Drumul Taberei și să transporte călătorii până în Pantelimon, însă planurile Metrorex au fost date peste cap de fostul primar al Capitalei Sorin Oprescu, care a tăiat şase staţii de metrou din sectorul 2, preferând să reabiliteze o linie de tramvai şi două bulevarde cu peste 50 milioane de euro.


Câștigătorul contractului a fost Theodor Berna, patronul Tehnologica Radion, firmă care se ocupă cu reabilitarea Bulevardelor Iancului și Pantelimon, la care se adaugă câţiva kilometri de linie de tramvai, anulând planurile Ministerului Transporturilor pentru următorii 15 ani.

Gheorghe Udriște, fostul director al Metrorex în perioada în care s-a realizat studiul de fezabilitate şi documentaţia preliminară pentru linia de metrou M5, ne-a declarat că studiul a fost întocmit pentru toată linia M5 Drumul Taberei- Eroilor-Universitate -Iancului-Pantelimon, în perioada 2008-2009.



„Au știut că sunt bani”

„În prezent nu este finalizată documentația tehnică pentru licitația construcției linie de metrou Eroilor-Iancului- Pantelimon. Toată procedura a început în 2008-2009 când, în baza studiului de fezabilitate, Guvernul a aprobat un memorandum împreună cu Banca Europeana de Investiții (BEI) pentru finanţarea lucrării. În 2010, BEI a aprobat un credit de finanțare în valoare de 465 milioane euro. Aceşti bani există, iar conform condiţiilor negociate, statul român ar trebui să finanţeze lucrarea tot cu 465 de milioane de euro”, ne-a explicat Udriste, care a adăugat că Primaria Capitalei ştia că Metrorex a demarat procedurile pentru linia de metrou M5 şi că existau banii pentru proiect: „În 2012, după aproape 2 ani de la aprobarea finanțării liniei de metrou Universitate- Iancului-Pantelimon, municipalitatea a demarat proiectul de reabilitare a bulevardelor Iancului și Pantelimon, inclusiv linia de tramvai. Comisia tehnică de circulaţie din cadrul Primăriei a refuzat aprobarea documentaţiei pentru linia de metrou pe motiv că acolo se modernizează linia de tramvai”.

Alte piedici

În studiul de fezabilitate pentru linia de metrou Universitate- Pantelimon este prevăzut și un Park Ride. „Edilii au îngropat peste 50 milioane euro fără să stea pe gânduri. Cred că linia spre Pantelimonse va face în următorii 15 ani. În prezent, Primaria Capitalei pune piedică celor de la Metrorex, inclusiv pe linia de metrou Gara de Nord- Străulești: refuză să aprobe autorizație pentru un Park Ride și a unei autogări, pe motiv că acolo este o linie de troleibuz”, a conchis Udriște.