„Din punctul nostru de vedere mai sunt subiecte care trebuie clarificate (…) este vorba de stabilirea criteriilor după care proiectele vor fi sortate”, a spus Corina Crețu, la o conferință de presă comună cu Ioan Rus.

Săptămâna trecută, presa a relatat că prioritizarea proiectelor de autostrăzi din cadrul Master Planului este diferită de la o anexă la alta. „Prioritatea numărul unu, din punct de vedere al Comisiei Europene, este să asigure realizarea la timp în primul rând a proiectelor din cadrul rețelei principale TEM and TER, rețeaua de transport transeuropeană. Master Planul trebuie să arate proiectele relevante și perioada în care vor fi realizate”, a mai spus Crețu. Ea a precizat că Bruxelles-ul va contribui cu șase miliarde de euro până în 2020 la realizarea Master Planului.

Potrivit lui Rus, Master Planul a fost proiectat bazându-se pe o structură financiară de 25% bani europeni, 15% cofinanțare de la bugetul statului – până la 20%, diferența fiind asigurată de credite BEI-BERD.

Negocieri cu Bruxelles-ul

Ioan Rus a recunoscut că Master Planul nu este finalizat. „Vom reuși, probabil, la finele lunii aprilie să ne apropiem de aprobarea finală, şi atunci putem vorbi despre strategia de implementare la modul adevărat, fără ca ea să mai poată fi modificată de către nimeni. (…) Cred că la finele lunii următoare vom avea un document care chiar dacă pică Guvernul sau pleacă ministrul, nu va mai fi modificat”, a mai spus ministrul Transporturilor. Comisia Europeană a arătat că aprobarea Programului Operațional de Infrastructură Mare – cel mai important program finanțat din fondurile de coeziune, în valoare de circa 9 miliarde de euro – depinde de finalizarea Master Planului.